مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۵۰۰ اشتغال جدید در شهرک صنعتی شمس‌آباد ایجاد شد

مدیر شهرک صنعتی شمس‌آباد با بیان اینکه ۲۳ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرک راه‌اندازی شده است، گفت: یکهزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در شهرک صنعتی شمس‌آباد ایجاد شده است.

حسن کوه‌نشین ، اظهار داشت: میزان اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده در شهرک صنعتی شمس آباد نیز در حدود سه هزار نفر می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اشتغال ایجاد شده در حوزه صنایع فلزی، ۲۰ درصد حوزه شیمیایی، ۱۵ درصد سنگ و پنج درصد برق و الکترونیک می باشد، عنوان کرد: ۵۷ واحد تولیدی جدید نیز تا پایان سال جاری در شهرک صنعتی شمس آباد به بهره برداری خواهد رسید.

کوه نشین اضافه کرد: مدیریت شهرک صنعتی شمس آباد در جهت حمایت از سیاست های جهش تولید و حفظ اشتغال ثابت ۳۷ هزار و ۵۸۰ کارگر و کارمند شاغل در این شهرک اقدامات لازم در خصوص راه اندازی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی انجام می دهد.

این مسئول با بیان اینکه کمبود زیرساخت ها مانند آب و برق مهمترین مشکل اصلی واحدهای تولیدی است، بیان داشت: عملیات عمرانی خط انتقال آب از کانال محمدیه به شهرک صنعتی شمس آباد به طول ۲۸ کیلومتر از سال ۹۲ آغاز و در سال ۹۴ به دلیل نبود بودجه از طرف شرکت آب منطقه ای متوقف شد.

کوه نشین یادآور شد: امسال با همکاری مدیریت شهرک صنعتی شمس آباد، فرودگاه امام خمینی(ره)، حرم عبدالعظیم(ع) و شرکت آب منطقه ای انجام این طرح پیگیری شده که هم اکنون پیمانکار آن مشخص شده است.

وی در خصوص مشکل برق صنایع تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد نیز اظهار داشت:

هم اکنون این شهرک دارای ۲ پست ۶۳ کیلووات و یک پست ۲۲۰ ولت است که زمین احداث سومین پست ۶۳ کیلوواتی به اداره برق شهرستان ری داده شده است و محل احداث دومین پست ۲۲۰ ولتی نیز جانمایی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح عمرانی در حدود ۲۸ کیلومتر طول داشت که تا سال ۹۴، ۲۰ کیلومتر آن با تامین بودجه توسط صنعتگران و دولت تامین شد ولی مابقی آن به دلیل نبود بودجه متوقف شده است.

شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده قدیم قم – تهران قرار گرفته است، این شهرک هم اکنون با استقرار یکهزار و ۹۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در خود زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه