مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

واحد های بازیافت ری ساماندهی می شوند

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان تهران با اشاره به مصوبات پنجاه و دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان تهران گفت: بر اساس تصمیم‌ اتخاذ شده واحدهای بازیافت پسماندهای خشک ری ساماندهی می‌شود.

سعید محمودی در تشریح مصوبات پنجاه و دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان تهران که امروز به ریاست عبدالرضا چراغعلی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران – از طریق ویدئو کنفرانس و در استانداری تهران تشکیل شد، با اشاره به اینکه نخستین دستور کار این نشست برنامه عملیاتی ساماندهی واحدهای بازیافت پسماندهای خشک شهرستان ری بود، گفت: کلیات این طرح تصویب و مقرر شد فرمانداری ری موارد لازم برای طی مسیر قانونی را به استانداری اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه گزارش پیشرفت کار احداث سایت دفع پسماندهای صنعتی و ویژه استان در اراضی هوشنگ آباد و عزیزآباد دومین دستور کار این نشست بود، اظهارکرد: با توجه به انتخاب پیمانکار توسط سازمان همیاری شهرداری های استان برای احداث محل دفن پسماندهای ویژه استان در اراضی هوشنگ آباد و عزیزآباد و اقدامات صورت گرفته، مقرر شد طی هفته جاری جلسه فنی با حضور معاونت عمرانی استانداری تهران، پیمانکار مربوطه و سایر دستگاه ها حسب مورد برای بررسی طرح مهندسی ارائه شده تشکیل شود و در صورت تایید نهایی، بلافاصله عملیات احداث آغاز شود. کلیه دستگاه‌ها برای تسریع در احداث سایت مذکور مکلف به همکاری و هماهنگی شدند.

محمودی افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه نسبت به بررسی مصوبات کارگروه مدیریت پسماند از سال ۹۸ تاکنون اقدام و گزارش تحلیلی از اجرا و عدم اجرای مصوبات را به معاونت عمرانی استانداری ارائه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح دیگر مصوبات این نشست گفت: دستورکار بعدی این نشست اختصاص داشت به موضوع جمع آوری هوشمند پسماندهای خشک از طریق اپلیکیشن های زود باز و زود یافت که به صورت پایلوت در شهرهای شهرستان های ملارد، شهریار و قدس اجرا می شود و مقرر شد در راستای آموزش و تنویر افکار عمومی ، تفکیک از مبدا پسماندها و هوشمند سازی جمع آوری پسماندهای ارزشمند شهری، مجریان این اپلیکیشن ها مشکلات و موانع کار را به معاونت عمرانی ارائه کنند تا اقدامات لازم برای مرتفع شدن مشکلات آن‌ها و تعامل شهرداری های شهرهای غرب استان به منظور استفاده از ظرفیت استارت آپ ها صورت پذیرد.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان تهران افزود: دستورکار بعدی این جلسه هم اختصاص داشت به ضرورت احداث واحد بازیافت نخاله های ساختمانی در گود آبعلی توسط بخش خصوصی که این موضوع تایید و مقرر شد سرمایه گذار مربوطه نسبت به اخذ مجوزهای لازم از کارگروه ها و کمیسیون های مرتبط اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران محمودی در پایان با بیان اینکه دستور کار پایانی این نشست واگذاری چهار هکتار از اراضی کولیک به بخشداری شریف آباد جهت دفع نخاله های ساختمانی بود، تصریح کرد: به منظور حل مشکل ماسه سوخته های دپو شده در شهرک صنعتی عباس آباد و نخاله های ساختمانی، مقرر شد بخشداری شریف آباد به عنوان مدیر اجرایی پسماندهای عادی در حوزه بخش، نسبت به ارائه درخواست واگذاری چهار هکتار از اراضی کولیک پاکدشت از منابع طبیعی برای دفن پسماندهای فوق اقدام کند تا نسبت به اخذ استعلام از دستگاه های ذیربط،  طرح در کمیسیون های مربوطه و طی مراحل قانونی، اقدام مقتضی صورت پذیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه