مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جایگاه ویژه مقاومت و ایستادگی در مکتب شهید سلیمانی

سردار نصیری با بیان اینکه مکتب سلیمانی مکتب مقاومت است، خاطرنشان کرد: در مکتب شهید سلیمانی، اطاعت محض از ولی فقیه یک ارزش است. همچنین در مکتب شهید سلیمانی مقاومت و ایستادگی جایگاه ویژه‌ای دارد.

سردار علی نصیری، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام علی(ع) در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز در مجتمع فرهنگی حضرت فاطمة الزهرا (س) شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره شده بود که شهید سلیمانی تنها یک شهید نبود، بلکه او یک مکتب بود مکتبی به نام مکتب مقاومت و اگر می‌خواهیم بدانیم مکتب سلیمانی چیست باید آرای امام راحل را بررسی کرد. امام خمینی (ره) به دنبال ساقط کردن رژیم شاهنشاهی، گسترش تفکر انقلاب اسلامی و اتصال این انقلاب به اتصال حضرت مهدی علیه السلام بود. وقتی قرار است این انقلاب صادر شود و به یک انقلاب الهی متصل شود، نتیجه‌اش می‌شود تفکر شهید سلیمانی.

وی بیان کرد: امام راحل انقلاب اسلامی را یک تفکر زنده نامیدند و از اسلام ناب و اسلام امیرالمؤمنین(ع) و اسلام رسول‌الله نام بردند و همچنین مکتب عاشورا به‌عنوان یک الگوی حرکتی برای ما قرار گرفته و شهادت به یک آرزو تبدیل شده است که نمونه آن شهید سلیمانی است که همیشه آرزوی شهادت را داشت.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با بیان اینکه آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که انقلاب اسلامی یک انقلاب پویا و زنده است و به همین خاطر برای مقابله با انقلاب اسلامی تمام تلاش و بغض خود را به کار گرفته‌اند، گفت: سیاست‌هایی مانند سیاست خاورمیانه بزرگ و تحریم‌های متعدد را دنبال می‌کنند تا مبادا انقلاب اسلامی صادر شود، اما سیاست‌های آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی جواب نداده و نتیجه عکس برای آنها در پی داشته است.

نصیری ضمن اشاره به این مطلب که حزب‌الله لبنان انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده است، به شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ با حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: برخلاف انتظار آمریکا، رژیم اشغالگر قدس در جنگ ۳۳ روزه نخستین شکست را متحمل شد و شکست در جنگ‌های ۲۲ روزه و هشت روزه شکست‌های بعدی رژیم غاصب صهیونیستی است که آمریکا انتظار آن را نداشت.

وی ادامه داد: وقتی آمریکا می‌گوید هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده و نتیجه‌ای برای آن در پی نداشته، این بدین معنی است که آمریکا شکست را پذیرفته است. آمریکا با تشکیل گروه‌های تروریستی و از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای درگیر جنگ در منطقه به‌دنبال ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل بوده است. همچنین امنیت اسرائیل برای آمریکا و غربی‌ها چنان اهمیت دارد که رؤسای جمهوری و رؤسای دولت این کشورها پیش از نشستن بر مسند ریاست، ابتدا ارادتشان را به اسرائیل ثابت‌ می‌کنند و سپس اختیارات دولت را بر دست می‌گیرند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با بیان اینکه مکتب سلیمانی مکتب مقاومت است، خاطرنشان کرد: در مکتب شهید سلیمانی، اطاعت محض از ولی فقیه یک ارزش است. همچنین در مکتب شهید سلیمانی مقاومت و ایستادگی جایگاه ویژه‌ای دارد.

نصیری در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت و جایگاه شهدای حرم در دفع تهدیدات اشاره کرد و در همین رابطه گفت: امروز اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید با دشمن در داخل مرزها می‌جنگیدیم؛ لذا مقاومت و ایستادگی یک فرهنگ است که در مکتب شهید سلیمانی به وضوح دیده می‌شود.

منبع تهران نیوز
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه