مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دهمین جشنواره نوجوان سالم در ناحیه دو شهر ری برگزار می شود

کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ناحیه دوشهر ری از برگزاری جشنواره نوجوان سالم با هدف هم افزایی ظرفیت ها در جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

فرشته عباسی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم در سطح دانش‌آموزان مقاطع ابتدائی دوره دوم و متوسطه اول و دوم و کلیه همکاران شاغل در مدرسه و کلیه والدین دانش‌آموزان برگزار خواهد شد اظهار کرد: این جشنواره با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌ها جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزار می‌شود که شامل سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای، ابتکارات جامعه‌محور خواهد بود.
او شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ارتقای سلامت روان را سه موضوع جشنواره نوجوان سالم عنوان کرد و افزود: ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی، شامل احادیث، حکایات، پندها و درس‌ها در مورد شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و همچنین ارتباط با طرح یاریگران زندگی از امتیاز و اولویت برخوردار خواهند بود.
عباسی خلاقیت‌های دانش‌آموزی، «ابتکارات مدرسه‌ای» و «ابتکارات جامعه محوری» را از محورهای جشنواره دانست و بیان کرد: بخش ابتکارات مدرسه‌ای شامل الگوها و فنون آموزش تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگ پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری بوده و بخش ابتکارات جامعه محور نیز شامل نیمرخ‌های آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، نیمرخ ظرفیت های مدرسه و محله و پروژه‌های کوچک، هویت‌بخش و فعالیت کانون یاریگران زندگی است.
او با اشاره به اینکه موضوع و محور جشنواره در دوره ابتدایی نیز بخش«خلاقیت‌های دانش‌آموزی» شامل قالب‌های «نقاشی و انشا» است، اعلام کرد: والدین دانش‌آموزان و کارکنان آموزشی، پرورشی و اداری آموزش‌ و ‌پرورش نیز می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله نویسی، ایده‌پردازی ارائه دهند.
عباسی تصریح کرد: آثار می‌تواند در قالب ایده‌پردازی، مقاله‌نویسی، فیلم‌سازی، روزنامه دیواری، عکاسی، نقاشی، نرم‌افزار و چند رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، موشن گرافیک باشد و در آخر عباسی گفت علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن ماه از طریق پیام رسان شاد به معاون پرورشی مدرسه ارسال کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.