مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازداشت 2 نفر به علت استفاده از فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی

بخشدار کهریزک گفت: براساس قانون با هر گونه کشت محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف برخورد قاطع قضایی انجام می‌گیرد و در این راستا امروز دو فرد متخلف بازداشت شدند.

امین بابایی بخشدار کهریزک روز چهارشنبه در حاشیه اجرای طرح ساماندهی تأمین آب سالم، اصلاح نوع کشت و برخورد قانونی با تولیدکنندگان سبزی و صیفی با آب نامتعارف، اظهار کرد: جنوب تهران قطب اصلی تولید سبزی و صیفی‌جات در استان تهران است اما به واسطه سرزیر شدن آب آلوده و فاضلاب باقرشهر به اراضی کشاورزی اطراف، متأسفانه شاهد هستیم که بخشی از این آب‌ها صرف تغذیه و آبیاری مزارع کشاورزی این منطقه می‌شود.

وی گفت: با توجه به آلودگی‌ها و بیماری‌های ناشی از این شرایط، امروز با هماهنگی عوامل قضایی و انتظامی بخش کهریزک بازدیدی از اراضی کشاورزی روستاهای قمصر، مافتون و گلحصار انجام گرفت که در آن ۲ فرد متخلف نیز با حکم قضایی بازداشت شدند.

بخشدار کهریزک افزود: با توجه به ضرورت کنترل فاضلاب به منظور حفظ سلامت جامعه، حفظ منابع پایه تولید، حراست از محیط زیست و تولید محصولات سالم کشاورزی با بررسی‌های میدانی به عمل آمده مهم‌ترین دلایل استفاده از آب‌های نامتعارف قطع حق‌آبه کشاورزان از منابع آب‌های سطحی و در دسترسی آسان کشاورزان به آب‌های نامتعارف است که مسئولان باقرشهر باید در مورد احقاق حق‌آبه کشاورزان و جلوگیری از دسترسی کشاورزان به آب‌های آلوده، اقدامات لازم را انجام دهند.

بابایی در پایان با تأکید بر نظارت جدی و شناسایی کشاورزان متخلف از سوی جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت تصریح کرد: بخشداری کهریزک براساس قانون با هر گونه کشت محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف برخورد قاطع می‌کند و کشاورزان به ویژه سبزی و صیفی‌کاران باید با رعایت اصول بهداشتی ضامن سلامت محصولات مورد استفاده مردم باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه