مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

توقف ساخت و ساز در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

شهرری – ایرنا – رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: با ورود میراث فرهنگی استان تهران، ساخت و ساز در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) متوقف شد.

امیر مسیب رحیم زاده در این رابطه روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا علت این اقدام را اضافه ارتفاع سازه ای اعلام کرد و افزود: با این ارتفاع حریم منظر این آستان مخدوش می‌شود که تا کنون استعلامی از میراث فرهنگی گرفته نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اینک تا تعیین تکلیف نهایی، ادامه روند ساخت و ساز در ضلع شرقی آن متوقف شده است.

به گفته وی، معاونت میراث فرهنگی استان در این خصوص با نامه نگاری، به ارزشمند بودن این بنا و حریم آن تاکید کرده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس، ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن عبدالعظیم حسنی در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی – دوره صفوی – دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه