مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۶ واحد غیرمجاز تفکیک زباله در شهرستان ری جمع‌آوری شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۱۲ واحد غیرمجاز انباشت و تفکیک زباله طی هفته گذشته با حکم قضایی و حضور نیروی انتظامی در بخش قلعه نو شهرستان ری جمع‌آوری شد.

زهره عبادتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واحدهای غیرمجاز جمع آوری پسماند در حاشیه روستاهای فیروزآباد و زمان آباد بخش قلعه نو بودند که جمع آوری و پسماندهای آنها نیز به آراد کوه منتقل شد.

وی با بیان اینکه جمع آوری این واحدهای غیرمجاز با همکاری حوزه قضایی و بخشداری قلعه نو و اداره محیط زیست شهرستان ری صورت گرفته است، افزود: این واحدها چندین مرتبه اخطاریه زیست دریافت کرده بودند که بخاطر عدم همکاری جمع آوری شدند.

عبادتی خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان ری به دلیل قرار گیری در کنار مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه محل خوبی برای متخلفان زیست محیطی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری برخورد با مراکز غیرمجاز دپو و تفکیک زباله در شهرستان ری شدت گرفته است، اضافه کرد: صاحبان اراضی این مجتمع های غیرمجاز جمع آوری زباله بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی مجازات خواهند شد.

عبادتی ادامه داد: این واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله با جمع آوری پسماندهای پلاستیکی، مقوا، فلزات و سایر اقدام بازیافتی از مناطق مختلف تهران در روستاهای بخش خاوران باعث مزاحمت برای مردم و آلودگی محیط زیست می شدند.

وی با بیان اینکه شیرابه‌های زباله‌ها موجب آلودگی منابع آبی و انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده است، یادآور شد: صاحبان این واحدهای غیر مجاز در ساعات شب اقدام به آتش زدن برخی پسماندها از جمله لاستیک و کابل برق برای استحصال سیم‌های مس و آهنی می‌کنند که این امر موجب آلودگی شدید هوا می‌شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.