مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تحقق ۱۰۸ درصدی ایجاد شغل در شهرستان ری

فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و همچنین عزم مدیران، تولیدکنندگان و صنعتگران در راستای بهبود شرایط اشتغال، بر اساس آمار سامانه رصد، در سال جهش تولید ایجاد اشتغال در این شهرستان تاکنون به میزان ۱۰۸ درصد محقق شده است.

حسین توکلی کجانی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار شهرستان ری گفت: امروز اشتغال بعنوان یکی از موضوعات اساسی کشور دغدغه همه مسئولان دولتی است تا مشکل بیکاری جوانان در کشور مرتفع شود.

وی اظهار داشت: باید از چندگانگی و موازی کاری در موضوع اشتغال اجتناب شود تا اهداف و سیاست های اشتغالزایی به سرانجام برسد.

این مسئول افزود: طرح مشوق بیمه ای یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است تا با اجرای آن شرایط کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود که در این راستا بایستی برای استقبال از این طرح، اطلاع رسانی مطلوبی در سطح شهرستان ری صورت گیرد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی می تواند در پویایی تولید و اقتصاد کشور موثر باشد و این موضوع در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان ری قرار دارد.

توکلی ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرستان ری از اولویت های مهمی است که در اشتغالزایی اثرگذار است و در این خصوص ظرفیت های لازم در شهرستان وجود دارد.

به گفته این مسئول، مشاغل خرد و خانگی از دیگر راهکارهای ایجاد اشتغال است و ضرورت دارد کمیته امداد امام خمینی (ره)، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای پیگیری های لازم را در سطح شهرستان داشته باشند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.