مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حل مشکل آب روستای توتک در انتظار تامین اعتبار

بخشدار خاوران از توابع شهرستان ری با اشاره به مشکل آب آشامیدنی و گاز ساکنان روستای توتک، گفت: مشکل آب این روستا مشکل اعتبار دارد که با مجوز دیوان محاسبات برطرف می‌شود.

اسماعیل شعبانزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مشکل آب مصرفی روستای توتک نیازمند چهار تا پنج میلیارد اعتبار است که اگر دیوان محاسبات اجازه دهد از اعتبارات ارزش افزوده فرمانداری این مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار لوله گذاری آب مصرفی روستای توتک باید توسط وزارت نیرو تامین می شد که به دلیل نبود بودجه این کار روی زمین مانده است، افزود: لوله اصلی آب سد ماملو به جنوب تهران از سه کیلومتری روستای توتک می گذرد ولی کار انتقال آب به این روستا به دلیل نبود بودجه سال ها روی زمین مانده است.

شعبانزاده خاطرنشان کرد: روستای توتک تا ۲ سال قبل تقریبا خالی سکنه شده بود ولی سیاست های مهاجرت معکوس دولت موجب رشد جمعیتی در این روستا شد به طوری که امروز روستای توتک دارای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر جمعیت در قالب ۸۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه آب مصرفی روستای توتک هم اکنون از یک رشته قنات تامین می شود، افزود: آب این قنات کیفیت لازم برای آشامیدن را ندارد و برای همین ساکنان روستا آب مورد نیاز خود را به وسیله تانکرهای حمل آب تامین می کنند.

این مسئول در ادامه در با اشاره به اینکه روستای توتک هم اکنون فاقد گاز شهری است، اضافه کرد: عملیات لوله گذاری و انتقال گاز این روستا در حال انجام است و تا دهه مبارک فجر این روستا دارای گاز شهری خواهد شد.

شعبانزاده خاطر نشان کرد: هم اکنون اولویت اصلی بخشداری خاوران حل مشکل آب و گاز روستای توتک است که به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.