مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴ عامل فروش سلاح در فضای مجازی پایتخت دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری ۴ عامل قاچاق سلاح و مهمات در فضای مجازی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان تعدادی سلاح گرم و فشنگ کشف شد.

سردار علی ذوالقدری روز سه شنبه بیان  داشت: ماموران پایگاه چهارم  پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند اعضای یک باند۲  نفره قاچاق سلاح و مهمات را که در فضای مجازی، خرید و فروش انواع سلاح های جنگی و شکاری و مهمات را تبلیغ می کردند، شناسایی و به دست آوردند که متهمان قصد انتقال تعدادی سلاح به مرکز تهران را دارند.

وی عنوان کرد: همچنین در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی ماموران مرکز عملیات با همکاری ماموران پایگاه هفتم این پلیس  به دست آوردند که دو تن از کاربران فضای مجازی نیز به تبلیغ خرید و فروش انواع اسلحه می پردازند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ابراز داشت: مخفیگاه های متهمان در شمال و شمال شرق تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی در دو عملیات مستقل هر ۴ عامل فروش سلاح در فضای مجازی دستگیر شدند.

ذوالقدری با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان در مجموع  ۱۱ قبضه سلاح جنگی، شکاری و شبه سلاح و بیش از یک هزار و ۷۰۰ فشنگ کشف شد، افزود: هر ۴ متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

۵۰ فقره کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ساخت درگاه جعلی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۵۰ فقره کلاهبرداری معترف شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان داشت:  مردی ۳۸ ساله ساکن غرب تهران  به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش سرقت شده است که با تشکیل پرونده  تیمی از ماموران پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه سرقت اظهار کرد،  قصد انتقال وجه از اینترنت بانکم را داشتم که در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ  ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه در رصد های اطلاعاتی در فضای سایبری هویت و مخفیگاه متهم در حوالی یکی از محله های جنوب تهران شناسایی شد، افزود: با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی تجهیزات الکترونیکی کشف کردند.

این مقام پلیس فتا تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به جرم ارتکابی،  در تحقیقات  پلیسی به ۵۰ فقره کلاهبرداری و سرقت داده های کاربران فضای مجازی معترف شد.

گودرزی با اشاره به اینکه کشف جزئیات سایر جرائم ارتکابی متهم ادامه دارد، افزود: برای  ورود به اینترنت بانک حتی المقدور از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری  کنید و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنید. شهروندان همچنان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارید.

کشف ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با تلاش تیم عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت آباد موبایل قاپ حرفه ای جنت آباد دستگیر و به ۲۰۰ فقره سرقت در این منطقه معترف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در منطقه جنت آباد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت آباد قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با تجمیع پرونده های مشابه و تحقیقات محلی، مشخص شد که سرقت ها توسط یک موتورسوار انجام می شود و متهم با شناسایی رهگذرانی در حال مکالمه تلفنی، گوشیشان را قاپیده و به سرعت از محل می گریزد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران  ابراز داشت: گشت زنی های هدفمند افزایش  تا اینکه روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت آباد  موفق شدند سارق را هنگام سرقت مشاهده و بلافاصله طرح مهار سارق را عملیاتی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت متهم پس از مدتی تعقیب و گریز متوقف و راکب آن دستگیر شد، اضافه کرد: در بازرسی از موتورسیکلت ۶ دستگاه تلفن همراه و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

موقوفه ای با اشاره به اینکه  متهم به کلانتری انتقال و در کلانتری به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در این محدوده معترف شد، توضیح داد: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که متهم  سابقه دار بوده و پس از تحمل ۴ سال حبس به تازگی از زندان آزاد شده است.

وی افزود: کشف جزئیات پرونده و  شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

این مقام پلیسی از شهروندان خواست: از مکالمه های طولانی مدت با تلفن همراه در اماکن عمومی پرهیز کنند.

حمله سگ‌های نگهبان به اراذل و اوباش متواری

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری ۴ شرور که با کری خوان در فضای مجازی امنیت عمومی را بر هم زده بودند، خبر داد و گفت: ۲ تن از متهمان که قصد داشتند در باغی مخفی شوند، توسط سگ های نگهبان باغ مورد حمله قرار گرفتند و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ سعید راستی در تشریح این خبر بیان داشت: چندی پیش تعدادی از شرور  سابقه دار شهر تهران با نوچه پروری و کری خوانی در فضای مجاز و انتشار کلیپ هایی از شرارت ها یشان  در شبکه های اجتماعی موجب رعب و وحشت شهروندان  شده بودند، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در تحقیقات میدانی و رصد های اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان  در چند نقطه از شهر تهران شناسایی و نتیجه بررسی های پلیس در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به اینکه دو تن از متهمان در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان در حوالی شهر ری در حالی قصد تغییر مکانشان را داشتند، دستگیر شدند، ابراز داشت: در بررسی های بیشتر از مخفیگاهشان چند قبضه سلاح سرد کشف و هر دو متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت عمومی انتقال یافتند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دستگیری این دو شرور، تلاش برای بازداشت ۲ همدست وی ادامه که در رصد های اطلاعاتی  ماموران  دریافتند که دو شرور دیگر از ترس گرفتار شدن در دام پلیس به یک باغ شخصی در حوالی کهریزک گریخته و قصد اختفاء در این باغ را دارند.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهمان جدید متهمان بلافاصله شناسایی شد،  افزود:پیش از اینکه مأموران پلیس وارد مخفیگاه متهم شوند، توسط سگ های نگهبان بدون غلاده این باغ مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه بازو و پا به شدت مصدوم شده که در نهایت با حضور نیروهای امدادی برای ارائه خدمات  درمانی به  بیمارستان منتقل شدند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: هر ۴ متهم  پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

وی بار دیگر به کری خوانان در فضای مجازی هشدار و گفت: پلیس با اشرافیت و رصد دقیق تحرکات اراذل و اوباش، برهم زنندگان نظم  و امنیت عمومی، اجازه قدرت نمایی را نخواهد داد و از شهروندان خواست تا با ارائه گزارش های خود به سامانه ۱۱۰، پلیس را در این مسیر همراهی کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.