مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پل باقرشهر باز شد

شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: بخشی از پل باقر شهر و ایجاد مسیر انحرافی با هدف تسریع در تکمیل فاز دو این طرح بازگشایی شد.

علی توکلی روز یکشنبه با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه احداث فاز دو پروژه تقاطع غیرهمسطح باقرشهر (محدوده تقاطع بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم) گفت: به منظور تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه طرح بازگشایی رمپ چپ‌گرد در مسیر جنوب به شمال بزرگراه علامه عسگری اجرا شد، ضمن اینکه به منظور ادامه عملیات عمرانی پروژه، یک مسیر انحرافی نیز به سمت باقر شهر ایجاد شده است.

به گفته وی، طول مسیر بازگشایی شده ۵۳۳ متر و عرض کل آن ۱۰ متر و ۲۰ سانت است و همچنین طول تقریبی عرشه آن ۲۶۵ متر و عرض عبوری مسیر نیز ۸ متر و ۲۰ سانت اعلام شده است.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه به اهداف اجرایی پروژه احداث فاز ۲ تقاطع غیرهمسطح باقرشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به عبور جاده قدیم تهران- قم از مرکز باقرشهر، اجرای این پروژه ضمن بهبود وضعیت ترافیکی این منطقه باعث افزایش ایمنی وسایل نقلیه عبوری از محور جاده قدیم قم که به عنوان مسیر ارتباطی شهر تهران با شهرهای مرکز و جنوب کشور است، خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر این حذف سه راه همسطح باقر شهر و چراغ های راهنمایی مربوط به آن، صرفه جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از اتلاف وقت، تسهیل در ترافیک عبوری جاده قدیم تهران – قم و جلوگیری از تداخل ترافیک مراجعان بهشت زهرا (س) در محل سه راه باقرشهر با مسیر تهران – قم از دیگر اهداف اجرایی این پروژه هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: فاز ۲ تقاطع غیر همسطح باقر شهر که توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۹ در حال انجام است، تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص در این منطقه است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه