مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴ تن کابل برق از پسماندسوزان شهرستان ری کشف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: چهار تن کابل برق از ۲ متخلف زیست محیطی در بخش کهریزک این شهرستان کشف و ضبط شد.

زهره عبادتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این متخلفان زیست محیطی با حمل و جمع آوری مقادیر زیادی کابل برق در اطراف روستای دوتویه در ساعات پایانی شب اقدام به آتش زدن و ایجاد آلودگی شدید هوا می کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد با آتش زدن کابل های برق به دنبال استحصال مس موجود در این پسماندها بودند، افزود: این گونه پسماند سوزی ها با انتشار حجم زیادی از مواد آلاینده به هوا موجب انتشار بوی نامطبوع در سطح منطقه می شود.

عبادتی اضافه کرد: متخلفان زیست محیطی برای روند رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی و خودورهایشان نیز توقیف شده اند.

این مسئول با اشاره به آغاز فصل سرد سال و تشدید آلودگی و وارونگی هوا، خاطرنشان کرد: اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری مانند سال های گذشته در این ایام میزان بازرسی های خود از صنایع آلاینده و مناطق مختلف جنوب تهران را تشدید کرده است.

عبادتی یادآور شد: بر اساس ماده ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به حمل، تخلیه و سوزاندان پسماند می کنند مجرم هستند و پس از دستگیری به مقام قضایی معرفی می شوند.

این مسئول گفت: شهروندان می توانند گزارش های خود را در زمینه آلودگی ها، تخریب و تخلفات زیست محیطی از طریق سامانه پیامکی به شماره ۵۰۰۰۴۰۴۴ و شماره تلفن ۵۵۰۲۶۱۲۱ گزارش دهند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.