مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کانال آب محدوده امین‌آباد و قیامدشت ایمن سازی شد

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران طبق قانون ایجاد امنیت کانال‌های آب را برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد و گفت: ولی طبق توافقات انجام شده و حوادث رخ داده به تعهدات خود برای ایمن‌سازی محدوده امین‌آباد و قیامدشت عمل کردیم.

محمد شهریاری مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران  اظهار کرد: بر اساس توافق و تعهدات انجام شده علی‌رغم اینکه در محدوده‌های شهری هیچ تعهدی نداریم ما به موارد عهده‌دار شده خود عمل کردیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به حادثه ناگوار در کانال آب امین‌آباد و توافق انجام شده با فرمانداری شهرستان ری شرکت آب منطقه‌ای به تعهدات خود عمل کرد و به منظور افزایش امنیت در کانال آب مذکور با اعتباری حدود ۱۰۰میلیون تومان ۱۰۰ متر نرده‌کشی شد، همچنین در محدوده قیامدشت نیز ۶ تن آهن آلات شامل نرده و پنل‌های آماده به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون تومان تحویل شهرداری و توسط آن‌ها اجرایی شد.

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در پاسخ به علت تأخیر در اجرای تعهدات در محدوده دهیاری امین آباد عنوان کرد: متأسفانه دهیاری امین آباد در این موضوع یک طرفه صحبت و قضاوت کردند و ما نمی‌گوئیم مقصر نیستیم ولی همه تقصیرات و مشکلات را گردن ما انداختن دور از انصاف است و باید مکرر و مجدد تأکید کنم در محدوده شهری و روستایی بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای هیچ تعهدی در بحث ایمن سازی ندارند و این موضوع صرفاً بر عهده دهیاری و شهرداری‌ها است.

شهریاری با بیان اینکه کارشناسی این حادثه یک طرفه بدون نماینده‌ای از آب منطقه‌ای با بدعنوان کردن دهیاری، ما و خانواده را مقصر اعلام کرده است، اضافه کرد: در حکم صادره دادگاه در پرونده امیرعلی کودک غرق شده در کانال آب ضمن احترام به قاضی پرونده این اداره از حق قانونی خود استفاده کرده و با اعتراض به رأی صادره و درخواست نظریه کارشناسی هیأت سه نفره، درصدد شنیده شدن نظرات کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای است‌.

وی درهمین رابطه عنوان کرد: کارشناسی پرونده به طور یک‌طرفه انجام گرفته و صحبت‌های ما شنیده نشده است که بر این اساس در رأی صادره شرکت آب منطقه‌ای و خانواده کودک به عنوان مقصر معرفی شدند.

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی با تأکید و هشدار به شهروندان برای دقت در رعایت هشدارهای ایمنی، بیان کرد: اداره شرکت آب منطقه‌ای تهران هر ساله در سطح استان برای افزایش امنیت کانال‌ها، حصارکشی و سرپوشیده کردن آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌کند.

شهریاری با استناد به قانون، خاطرنشان کرد: طبق مفاد بندهای دوم و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بندهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ قانون دهیاری‌ها مباحث مربوط به حفاظت، تنظیف و نگهداری انهار عمومی و مجاری آب‌ها در داخل محدوده برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه است و امیدوارم این بحث و پاسکاری بیهوده با این نصح صریح و مشخص قانون برای همیشه به اتمام برسد.

 

وی در ادامه یادآور شد: به استانداری تهران، شهرداری‌ها و دادستانی‌ها طی نامه‌ای اعلام آمادگی شده است اگر طرحی برای استفاده از روی کانال ارائه شود که اختلالی در روند بهره‌برداری ما ایجاد نکند برای سرپوشیده شدن آن همراه و همکاری خواهیم کرد.

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران افزود: با این کار علاوه بر ایمن‌سازی برای رفاه شهروندان مساحت و فضایی برای شهر و سرانه‌های شهر اضافه می‌شود که می‌توانند برای موضوعاتی مثل فضای سبز مناسب با شرایط کانال، پیاده‌راه، امکانات ورزشی، مبلمان شهری و مسائلی از این دست اقدام و استفاده بهینه‌ای کنند.

شهریاری در پایان اعلام کرد: شهرداری قیامدشت در زمینه این طرح مکاتبه‌ای داشتند که امیدوارم با ارسال و تصویب آن استارت این موضوع در استان زده شود.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.