مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کانال آب محدوده امین‌آباد و قیامدشت ایمن سازی شد

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران طبق قانون ایجاد امنیت کانال‌های آب را برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد و گفت: ولی طبق توافقات انجام شده و حوادث رخ داده به تعهدات خود برای ایمن‌سازی محدوده امین‌آباد و قیامدشت عمل کردیم.

محمد شهریاری مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران  اظهار کرد: بر اساس توافق و تعهدات انجام شده علی‌رغم اینکه در محدوده‌های شهری هیچ تعهدی نداریم ما به موارد عهده‌دار شده خود عمل کردیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به حادثه ناگوار در کانال آب امین‌آباد و توافق انجام شده با فرمانداری شهرستان ری شرکت آب منطقه‌ای به تعهدات خود عمل کرد و به منظور افزایش امنیت در کانال آب مذکور با اعتباری حدود ۱۰۰میلیون تومان ۱۰۰ متر نرده‌کشی شد، همچنین در محدوده قیامدشت نیز ۶ تن آهن آلات شامل نرده و پنل‌های آماده به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون تومان تحویل شهرداری و توسط آن‌ها اجرایی شد.

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در پاسخ به علت تأخیر در اجرای تعهدات در محدوده دهیاری امین آباد عنوان کرد: متأسفانه دهیاری امین آباد در این موضوع یک طرفه صحبت و قضاوت کردند و ما نمی‌گوئیم مقصر نیستیم ولی همه تقصیرات و مشکلات را گردن ما انداختن دور از انصاف است و باید مکرر و مجدد تأکید کنم در محدوده شهری و روستایی بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای هیچ تعهدی در بحث ایمن سازی ندارند و این موضوع صرفاً بر عهده دهیاری و شهرداری‌ها است.

شهریاری با بیان اینکه کارشناسی این حادثه یک طرفه بدون نماینده‌ای از آب منطقه‌ای با بدعنوان کردن دهیاری، ما و خانواده را مقصر اعلام کرده است، اضافه کرد: در حکم صادره دادگاه در پرونده امیرعلی کودک غرق شده در کانال آب ضمن احترام به قاضی پرونده این اداره از حق قانونی خود استفاده کرده و با اعتراض به رأی صادره و درخواست نظریه کارشناسی هیأت سه نفره، درصدد شنیده شدن نظرات کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای است‌.

وی درهمین رابطه عنوان کرد: کارشناسی پرونده به طور یک‌طرفه انجام گرفته و صحبت‌های ما شنیده نشده است که بر این اساس در رأی صادره شرکت آب منطقه‌ای و خانواده کودک به عنوان مقصر معرفی شدند.

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی با تأکید و هشدار به شهروندان برای دقت در رعایت هشدارهای ایمنی، بیان کرد: اداره شرکت آب منطقه‌ای تهران هر ساله در سطح استان برای افزایش امنیت کانال‌ها، حصارکشی و سرپوشیده کردن آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌کند.

شهریاری با استناد به قانون، خاطرنشان کرد: طبق مفاد بندهای دوم و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و بندهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ قانون دهیاری‌ها مباحث مربوط به حفاظت، تنظیف و نگهداری انهار عمومی و مجاری آب‌ها در داخل محدوده برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه است و امیدوارم این بحث و پاسکاری بیهوده با این نصح صریح و مشخص قانون برای همیشه به اتمام برسد.

 

وی در ادامه یادآور شد: به استانداری تهران، شهرداری‌ها و دادستانی‌ها طی نامه‌ای اعلام آمادگی شده است اگر طرحی برای استفاده از روی کانال ارائه شود که اختلالی در روند بهره‌برداری ما ایجاد نکند برای سرپوشیده شدن آن همراه و همکاری خواهیم کرد.

مدیردفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران افزود: با این کار علاوه بر ایمن‌سازی برای رفاه شهروندان مساحت و فضایی برای شهر و سرانه‌های شهر اضافه می‌شود که می‌توانند برای موضوعاتی مثل فضای سبز مناسب با شرایط کانال، پیاده‌راه، امکانات ورزشی، مبلمان شهری و مسائلی از این دست اقدام و استفاده بهینه‌ای کنند.

شهریاری در پایان اعلام کرد: شهرداری قیامدشت در زمینه این طرح مکاتبه‌ای داشتند که امیدوارم با ارسال و تصویب آن استارت این موضوع در استان زده شود.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه