مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال آینده باید افزایش یابد

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به سرریز بخش عمده مشکلات زیست محیطی کلان شهر تهران به این شهرستان، تاکید کرد: سهم عوارض ارزش افزوده شهرستان ری در بودجه سال ۱۴۰۰ باید افزایش یابد.

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری، اظهار داشت: استقرار واحدهای صنعتی بزرگ مانند پالایشگاه تهران، دفن زباله های کلان شهر تهران در آراد کوه کهریزک وجود شهرک های صنعتی بزرگ در شهرستان ری نیازمند افزایش سهم این شهرستان از بودجه ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه حمل و دفن پسماندهای کلان شهر تهران موجب تغییر کاربری اراضی کشاورزی به محل دپو پسماند و ایجاد کارگاه های غیرمجاز بازیافت پلاستیک شده است، افزود: نظارت و مقابله با اینگونه اقدامات زیست محیطی نیازمند افزایش بودجه است.

توکلی ادامه داد: افزایش سهم شهرستان ری از عوارض ارزش افزوده و تزریق آن در شهرداری های و دهیاری ها موجب ارائه خدمات بهتر به مردم می شود.

معاون استاندار تهران با تاکید براینکه دستگاه های مختلف اجرایی باید با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به کارگاه های بازیافت مقابله کنند، خاطرنشان کرد: این گونه مسائل زیست محیطی میراث اقدامات غیرکارشناسی مدیریت دهه های گذشته است که باید با آن برخورد شود.

این مسئول با اشاره به تخلیه غیرمجاز پسماندهای پزشکی در بخش حسن آباد فشافویه، اضافه کرد: بخشداری حسن آباد، شبکه بهداشت، محیط زیست و شهرداری باید تهیداتی با افزایش گشت و بازرس های جلوی این گونه اقدامات را بگیرند.

توکلی تاکید کرد: فرمانداری ویژه شهرستان ری با هرگونه تخلیه پسماند پزشکی در بخش حسن آباد فشافویه به شدت برخورد می کند، گستردگی اراضی بخش حسن آباد فشافویه نباید محل امنی برای متخلفان زیست محیطی شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود واحدهای زیاد سنگبری در بخش حسن آباد فشافویه، افزود: شهرداری حسن آباد و منابع طبیعی شهرستان باید تمهیداتی درنظر گیرند تا پسماند تمامی واحدهای سنگ بری در یک محل کارشناسی شده پردازش شود تا ضمن ایجاد اشتغال، به زیباسازی چهره این منطقه کمک شود و اطراف شهر حسن آباد نیز تخلیه غیرمجاز صورت نگیرد.

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری امروز دوشنبه با موضوع “بررسی طرح ایجاد شهرک صنفی بازیافت و آخرین اقدامات شهرداری حسن آباد در برخورد با تخلیه پسماندهای پزشکی و بررسی تخلیه گل و لاشه سنگ اتحادیه سنگبری های شهرستان ری در بخش فشافویه” با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرار گیری در کنار کلان شهر تهران محل استقرار واحدهای و شهرک های صنعتی بزرگ و همچنین محل تخلیه انواع پسماندهای صنعتی و خانگی تهران و واحدهای صنعتی شده است.

تخلیه نخاله های ساختمانی و بخصوص پسماندهای واحدهای سنگبری که در شهرک صنعتی شمس آباد و بخش کهریزک مستقر شده اند یکی از معضلات زیست محیطی جنوب تهران است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه