مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

منطقه 20 در مسیر توسعه مستمر گردشگری

شهردار منطقه 20 از عملیاتی شدن طرح پروژه های توسعه گردشگری در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار در جلسه ای که با حضور معاونان و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد، گفت: طرح اجرایی پروژه های عمرانی این منطقه شامل زون تاریخی و گردشگری عملیاتی می شود و تاثیرات مثبتی در جذب گردشگر، رونق اقتصادی و ارتقاء کیفی زندگی شهروندان دارد.

افشار با بیان اینکه ساماندهی اطراف این محوطه ها می تواند در توسعه گردشگری این منطقه کمک کند، افزود: طرح آرام سازی محیطی و تبدیل خیابان مدرس در ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به پیاده راه، احداث بوستان در محوطه تاریخی چشمه علی و میدانگاه و گشت گاه در اطراف حرم از جمله پروژه هایی است که طرح آن اجرایی خواهد شد.

او گفت: طرح اولیه و نقشه برداری بهسازی و احیاء محدوده تپه تاریخی چشمه علی، در چند فاز طراحی و با هدف ایجاد فضای مناسب گردشگری با احداث بوستان و فضاهای سبز شهری در مساحتی به وسعت 4/3 هکتار با همکاری سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران آماده شده است .

شهردار منطقه ادامه داد:مسیرهای سواره و پیاده رو برای بازدید از آثار تاریخی پیرامون تپه تاریخی چشمه علی، ایجاد مربع گردشگری احداث مجتمع های فرهنگی، حفظ و تقویت آرامستان های خانوادگی و احداث بوستان از جمله مواردی است که در طرح موضعی احیا و بهسازی تپه تاریخی چشمه علی پیش بینی شده است.

او با اشاره به پتانسیل تاریخی و مذهبی ری اظهار داشت: طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه با توجه به دارا بودن پتانسیل بالقوه برای تبدیل شدن به جاذبه اجتماعی و جذب شهروندان و موقعیت خاص این معبر از نظر دسترسی سنتی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بازار ری ، دسترسی مناسب به معابر اصلی شهید رجایی و کمیل و میادین حرم و ساعی اجرایی خواهد شد.

افشار اضافه کرد: همچنین طرح ایجاد تفرجگاه در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مساحت 9 هزار مترمربع از دیگر طرحهای اجرایی در راستای توسعه گردشگری و مذهبی ری اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه با اشاره به حفظ رویه مطلوب خدمت رسانی و رفع چالش های موجود در شرایط شیوع ویروس کرونا،بر اهمیت اجرای پروژه های عمرانی تا پایان سال جاری، آمادگی برای مدیریت بارش های سنگین فصلی، تجهیزات و ماشین آلات برف روبی، توسعه تکنولوژی در برنامه ها و استفاده از ابزارهای تکنولوژی در کنترل پروژه های عمرانی به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان تاکید کرد.

این گزارش حاکی است در پایان این جلسه طی احکامی از سوی شهردار منطقه، سرپرست سه اداره روابط عمومی،  آموزش و املاک این منطقه منصوب شدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه