مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد

با حضور فرماندار و معاون وزیر علوم برگزار شد

به مناسبت روز دانشجو و با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،و معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری آیین گرامیداشت یاد و خاطره احمد قندچی، آذر شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی شهید دانشکده فنی دانشگاه تهران که در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند، بر سر مزارشان واقع در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد.

در این آیین که ظهر امروز (یکشنبه) با حضور دکترتوکلی، فرماندار شهر ری، دکتر لاری، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکترمرتضوی، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران و دکترجعفرپور، رئیس بسیج اساتید وزارت علوم برگزار شد، دکتر غفاری با بیان اینکه جنبش دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا به امروز همواره به استکبارستیزی و عدالت‌خواهی پرداخته است، گفت: شهادت این دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سرآغاز آرمان بلندی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و تاکنون نیز استمرار داشته است.
وی با تسلیت شهادت دکتر فخری‌زاده و دانشجویان حوزه سلامت اظهار داشت: پاسداشت تمامی شهدای کشور را وظیفه خود می‌دانیم و ان‌شاالله بتوانیم آرمان‌های بلند شهدای بزرگوار را که به نوعی در گفتار و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیان گام دوم انقلاب و در سایر موارد به آنها اشاره کرده‌اند، به انجام رسانیم و لازم است که همه دستگاه‌ها در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و پیروی از آرمان‌های این بزرگواران کوشا باشند.
این آیین با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل بر مزار شهدای بزرگوار دانشجو به پایان رسید.
گفتنی است روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است. این دانشجویان به همراه جمعی از دانشجویان دیگر دانشگاه تهران، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهور آمریکا) دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله مأموران شاه در صحن دانشگاه به شهادت رسیدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه