مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری کارگاه‌های آنلاین آموزش‌های شهروندی ویژه دانش‌آموزان مدارس منتخب ناحیه یک ری

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و سازمان دانش‌آموزی، آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۲۰ اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش‌های شهروندی به صورت آنلاین ویژه دانش‌آموزان مدارس منتخب ناحیه یک ری، با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مسئولیت‌ها و حقوق شهروندی کرده است.

محمد‌جواد زهدی مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه ۲۰ تهران در تشریح این طرح به پانا گفت: حضور فیزیکی در یک کلاس تنها گزینه یادگیری نیست و با استفاده از یک بستر آموزشی آنلاین امکان تعامل بین مدرسه و دانش‌آموز ایجاد می‌شود و در این فضا همان جنب و جوش کلاس‌های حضوری جاری است. از آنجا که آموزش تعطیل‌بردار نیست، در سال جاری با تکیه بر کارگاه‌های آنلاین که می‌تواند گزینه‌ای معقول به عنوان یک روش یادگیری مفید برای ارتقا سطح مهارت‌های عمومی و تخصصی دانش‌آموزان مورد استفاده قرارگیرد، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان کردیم.

زهدی افزود: در این راستا اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۲۰ با مشارکت و همکاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و سازمان دانش‌آموزی، در حال برگزاری آموزش‌های شهروندی از طریق کارگاه‌های مذکور ویژه دانش‌آموزان مدارس منتخب این منطقه، با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مسئولیت‌ها و حقوق شهروندی در زمینه‌های: ۱_ مسائل ایمنی (نحوه مواجهه با حوادثی چون آتش‌سوزی، زلزله، سیل و سایراتفاقات غیرمترقبه)، ۲_ قوانین ترافیک و حمل و نقل، ۳_ ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ۴_ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در زمینه حفاظت از محیط زیست از جمله مصرف بهینه پلاستیک ، سبک زندگی با هدف کاهش آلودگی هوا و احترام به طبیعت و منابع طبیعی، ۵_ زیست مسئولانه شهری ویژه دانش‌آموزان، است.

فاطمه پورفرج مدیر دبستان معراج یکی از مدارس منتخب ناحیه یک شهرری که این طرح در این مدرسه در حال اجرا است به پانا گفت: طبق سنوات گذشته به یاری حق و تلاش معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و سازمان دانش آموزی، کارگاه‌های آموزش‌های شهروندی در حال اجرا است با این تفاوت که امسال باتوجه به شرایط ویژه آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پورفرج ادامه داد: دانش‌آموزان دبستان معراج در سال‌های قبل از بوستان ترافیک استفاده‌های بهینه‌ای داشتند و اکیپ آموزش شهرداری نیز هر ‌ساله با حضور در مدرسه تکمیل کننده روند آموزش بودند، اما در شرایط عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه با برنامه‌ریزی مناسب انجام شده از طرف سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری مجددا گروه آموزش شهرداری به مدرسه معرفی شدند و حضور سرهنگ محمدی جهت اموزش در چندین کلاس آنلاین انجام شد.
مدیر دبستان معراج در تشریح چگونگی اجرای این کارگاه‌ها بصورت انلاین در برنامه شاد گفت: سروان محمدی مسئول آموزش پلیس راهور شهرستان ری، در هر کلاس به مدت ۲۰ دقیقه با اجرای پخش زنده آموزش ترافیک و حمل و نقل و نکات ایمنی برای دانش‌آموزان، آموزش‌ها را به بهترین شیوه با روش مجازی تبیین می‌کنند. تاکنون دو کلاس ۳۵ نفری تحت آموزش قرار گرفته‌اند و مسابقات و سئوالاتی هم توسط آنها مطرح شده که توسط معلم کلاس برترین پاسخ‌ها جمع‌آوری و جهت تهیه جوایز برای اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ارسال می‌شود.
پورفرج در پاسخ به این سوال که برگزاری این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان تا چه حد دارای جذابیت بوده است گفت: نکته بسیار حائز اهمیت این کارگاه‌ها بصورت آنلاین، جذابیت آن برای دانش‌آموزان این مدرسه بود که علاوه بر آموزش از تنوع بسیار خوبی برخوردار بود، به عنوان مثال در بخشی از برنامه بچه‌ها با لباس پلیس زمان مفرحی را به عنوان اوقات فراغت سپری می‌کردند. امید داریم بعداز این تعطیلی مدارس مجدد روند آموزش حضوری برای دانش‌آموزان در تمامی دروس و آموزش‌ها برقرار شود.

کارگاه‌های آموزش‌های شهروندی به صورت آنلاین ویژه دانش‌آموزان در حال اجرا در مدارس معراج، شهید مطهری و پیام پسران تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری است.

منبع خبرگزاری پانا
از طريق سمیه نیک فکر
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه