مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افتتاح ۸ مرکز نیکوکاری در روستاهای بخش کهریزک

مرکز نیکوکاری با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم به شکل پایلوت توسط اداره کل کمیته امداد استان تهران در روستاهای بخش کهریزک افتتاح شد.

۸ دفتر نیکوکاری خودگردان برای مشارکت هرچه بیشتر خیران و شناسایی محرومان در روستاهای بخش کهریزک راه‌اندازی شد که ۵۰ درصد کمک‌ها در دفاتر نیکوکاری خیران با مشارکت خیران و ۵۰ درصد دیگر نیز از سوی کمیته امداد تأمین می‌شود تا محرومیت‌زدایی در مناطق محروم این بخش به نحو مطلوب اجرایی شود.

اداره کل کمیته امداد استان تهران این اقدام را به شکل پایلوت در بخش کهریزک، دال بر تشکیل و راه‌اندازی دفاتر نیکوکاری به طور خودگران و با محوریت مردم، برای ساماندهی محرومان و نیز هدایت کمک‌های نیکوکاران در دست ساماندهی و اجرا دارد.

امین بابایی بخشدار کهریزک ظهر شنبه در این مراسم اظهار کرد: هدف از افتتاح مراکز نیکوکاری هم‌افزایی، نهادینه‌سازی و توسعه توزیع فرهنگ احسان و نیکوکاری بین آحاد مختلف جامعه به ویژه خیران در راستای حل مشکلات جامعه هدف است.

وی گفت: استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خیران در کنار کمک‌های مادی و معنوی کمیته امداد می‌تواند گام مثبتی در نیل به خدمت، تسهیل و تسریع در رفع مشکلات وآسیب‌های اجتماعی و خاص محرومان و نیازمندان شود.

بخشدار کهریزک با تأکید بر نقش مهم مراکز نیکوکاری بخش کهریزک در کمک به اقشار آسیب‌پذیر منطقه، افزود: این مراکز نیکوکاری با ظرفیت‌های اقتصادی بالای خود و با حضور خیران محترم می‌تواند نقش پررنگی در رسیدن هدف نهایی که همان کاهش محرومیت در بخش کهریزک بوده، داشته باشد.

بابایی در ادامه با اشاره به ظرفیت و گستردگی بخش کهریزک، بیان کرد: بخش کهریزک با تراکم جمعیتی و ظرفیت ۱۴ روستا در دو شهر باقرشهر و کهریزک با معضلات و آسیب‌های خاص آن یکی از بخش‌های ویژه کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش کهریزک با وجود ظرفیت‌های فراوان، اما متأسفانه به دلیل شیوع بحران‌های اجتماعی کلان به حیاط خلوت معضلات و آسیب‌های کلانشهر تهران تبدیل شده است که توجه به آن را دوچندان می‌کند.

بخشدار کهریزک افزود: عارضه تراکم جمعیتی نیازمند و بعضاً اتباع بیگانه با ویژگی مصرف‌گرایی خود بار آسیب‌های اجتماعی بسیاری به بخش کهریزک متحمل می‌کند که اقدامات ارزشمند نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد همواره در این مسیر راهگشا بوده‌اند.

بابایی ادامه داد: ویژگی‌های خاص بخش کهریزک با محرومیت روستاهای آن سبب شده که همواره این منطقه متفاوت از دیگر مناطق دیده شود تا جایی که نیازمند ورود ادارات کل است که با ظرفیت کلان‌تری این شرایط را لحاظ کنند.

وی سپس با اشاره به راه‌اندازی ۸ مرکز نیکوکاری در بخش کهریزک، گفت: مراکز نیکوکاری واحدهای مردمی هستند که در سطح مساجد، محلات و روستاها تشکیل شده و برای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به محرومان تحت نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کنند.

بخشدار کهریزک ادامه داد: سازماندهی وضعیت خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد از طریق ارتباط با مردم و حمایت‌های کمیته امداد انجام می‌گیرد‌.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: این مراکز، پایگاهی هستند برای کسانی که می‌خواهند به نیازمندان خدمت کنند و فراتر از یاری به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه