مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳۱ واحد چربی‌گیری شهرستان ری به شهرک صنعتی چرمشهر منتقل شد

رییس دامپزشکی شهرستان ری با بیان اینکه هم اکنون هیچ واحد چربی‌گیری در این شهرستان فعالیت نمی‌کند، گفت: ۳۱ واحد چربی‌گیری شناسایی شده به شهرک صنعتی چرمشهر منتقل شدند.

وحید رستگاری اظهار داشت: کار انتقال واحدهای چربی گیری با محوریت اداره دامپزشکی شهرستان ری و همکاری اداره حفاظت از محیط زیست و دستگاه قضایی انجام شد.

وی با بیان واحدهای چربی گیری با جمع آوری پسماندهای مراکز عرضه گوشت سفید و قرمز سطح شهر تهران و شهرهای مجاور اقدام به چربی گیری می کردند، افزود: عمده این واحدهای در بخش کهریزک و تعدادی نیز در بخش قلعه نو فعال بودند که تمامی این واحدها به شهرک صنعتی چرمشهر منتقل شد.

رستگاری ادامه داد: بازرسان اداره دامپزشکی و محیط زیست شهرستان ری با نظارت دقیق بر نقاط مختلف شهرستان ری اجازه فعالیت واحدهای جدید چربی گیری را نمی دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه کار جمع آوری و انتقال واحدهای چربی گیری در شهرستان ری ابتدای سال جاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز کار نظارت برای عدم ایجاد این گونه واحدها در سطح شهرستان ری در حال انجام است.

رستگاری یادآرو شد: واحدهای چربی گیری که عمدتا در حاشیه نهر فیروزآباد در روستای های گلحصار و عظیم آباد بخش کهریزک و روستای نظرآباد بخش قلعه نو فعالیت می کردند با ایجاد بوی نامطبوع و تخلیه پسماند در داخل رودخانه ها موجب آلودگی می شدند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای فعالیت واحدهای چربی گیری در شهرک صنعتی چرمشهر ایجاد شده است، گفت: این واحدها روزانه ۶۰۰ تن ضایعات گوشت قرمز و سفید کلان شهر تهران و شهرهای اطراف را به روغن های صنعتی برای ساخت صابون و گریس تبدیل می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.