مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۷۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی در شهرستان ری تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به اینکه امسال چهار هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت سبزی و صیفی رفت، گفت: ۱۷۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی در ری تولید شد.

جبرییل برادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کشت سبزی همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا آذر ماه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه سبزی کاران شهرستان ری پنج دوره کشت سبزی از اسفند تا آذر ماه دارند، خاطرنشان کرد: این شهرستان به عنوان قطب کشت سبزی و صیفی استان تهران می باشد.

برادری ادامه داد: هم اکنون شهرستان ری یکهزار بهره بردار سبزی و صیفی در بخش ها کهریزک، مرکزی و قلعه نو دارد،

این مسئول با اشاره به اینکه کشت سبزی در شهرستان ری چهار هزار شغل مستقیم و هفت هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است، یادآور شد: در صورت توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی این آمار می تواند بالاتر هم برود.

وی با اشاره به اینکه در حدود ٣٠ درصد سبزی و صیفی تولید شده در شهرستان ری تبدیل به ضایعات می شود: ابراز کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی سبزیجات و صیفی جات با توجه به نزدیکی بازار بزرگ مصرف تهران نیاز اصلی شهرستان ری است.

برادری در بخش دیگر سخنان خود به کشت سبزی و صیفی با آب های نامتعارف اشاره کرد و گفت: بازرسان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت شهرستان ری تمامی اراضی کشاورزی سبزی و صیفی را زیر نظر دارند و با هرگونه آبیاری با آب نامتعارف برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: نوع آب سبزیجات و صیفی جات با توجه به اینکه به صورت خام مصرف می شوند در سلامت عمومی جامعه تأثیرگذار است از همین جهت نظارت دقیقی برآن اعمال می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.