مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شناسایی ۲۶ واحد غیرمجاز روده پاک‌کنی حیوانات در شهرستان ری

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری از شناسایی ۲۶ واحد روده پاک‌کنی حیوانات و زهتابی غیرمجاز در بخش کهریزک این شهرستان خبر داد.

زهره عبادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واحدهای غیرمجاز با ایجاد آلودگی شدید آب، خاک موجبات تخریب محیط زیست و تهدید علیه بهداشت و سلامت ساکنین همجوار را فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه این واحدهای غیرمجاز زهتابی با همکاری اداره دامپزشکی، اتاق اصناف، دستگاه قضایی و اداره محیط زیست شهرستان ری شناسایی شده اند، عنوان کرد: به زودی اقدامات لازم در خصوص پلمب و جمع آوری این واحدها صورت خواهد گرفت.

عبادتی ادامه داد: عمده این واحدهای غیرمجاز روده پاک کنی در روستاهای گلحصار و عظیم آباد بخش کهریزک فعالیت می کنند که موجب آلودگی شدید آب و خاک می شوند.

این مسئول یادآرو شد: محتویات داخل رودها باید در داخل کشتارگاه های دارای زیرساخت لازم مانند تصفیه خانه تخلیه شود ولی هم اکنون روده های حیوانات کشتار شده به این واحدها منتقل شده و موجب آلودگی محیط زیست می شود.

عبادتی با بیان اینکه واحدهای غیز مجاز روده پاکنی یکی از عوامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در بخش کهریزک است، بیان داشت: تمامی این واحدها باید به شهرک صنعتی چرمشهر منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های بازیافتی باید به گونه ای انجام شود که هیچگونه آلودگی و خطری برای محیط زیست و بهداشت عمومی نداشته باشد در غیر این صورت اداره محیط زیست با آن به شدت برخورد خواهد کرد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.