مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یک مجتمع غیرمجاز بازیافت پلاستیک در شهرستان ری پلمب شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: یک مجتمع غیرمجاز هشت واحدی جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای پلاستیکی در بخش قلعه نو این شهرستان پلمب شد.

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای غیر مجاز با جمع آوری مقادیر زیادی از پسماندهای پلاستیکی اقدام به آسیاب شوری و گرانول گیری از این پسماندها می کردند که با حکم قضایی پلمب شد.

وی با بیان اینکه آسیاب شوری پسماندهای پلاستیکی موجب آلودگی آب و خاک می شود، افزود: گرانول گیری نیز موجب آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در منطقه می شود.

عبادتی اضافه کرد: صاحب این مرکز غیر مجاز جمع آوری و بازیافت پسماندهای پلاستیکی برای ادامه روند پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این واحد غیرمجاز جمع آوری و بازیافت پسماند پلاستیکی در گذشته نیز یک بار پلمب شده بود، خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری چندین مرحله اخطاریه زیست محیطی برای این مجتمع صادر کرده بود ولی به دلیل عدم رعایت قانون این واحد پلمب شد.

عبادتی اصلی ترین دلیل تجمیع واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی در شهرستان ری را وجود مجتمع پردازش آراد کوه عنوان کرد و گفت: مسئولان این مجتمع باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی واحدهای جمع آوری پسماند در داخل آراد کوه داشته باشند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص پسماندهای پلاستیکی ۲ هدف اصلی را دنبال می کند اول اینکه تمامی واحدهای جمع آوری و پردازش این پسماندها از سطح شهرهای و روستاهای ری جمع آوری شود و

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.