مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عملیات آبخیزداری جنوب پایتخت با ۳ میلیارد اعتبار به پایان رسید

تهران- سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک استان تهران از اتمام عملیات آبخیزداری در بخش فشافویه با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

اکبر استاد زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری که با هدف کنترل روان آب‌ها و تقویت سفره‌های آب زیر زمینی در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشافویه شهرستان ری به مرحله اجرا درآمده بود به اتمام رسید.

استاد زاده با بیان اینکه عملیات آبخیزداری انجام گرفته با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات مازاد صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸ اجرایی شده است افزود: این اقدامات شامل احداث ۳ بند ترکیبی سنگی- ملاتی به حجم ۵ هزار مترمکعب و خاکی ۵۶ هزار مترمکعب و عملیات خشکه چین به حجم ۲۱۶۰ مترمکعب انجام شده است.

وی مهاجرت معکوس روستاییان و آبخیز نشینان را یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که در سایه اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری از هدر رفت آب‌های روان به شدت جلوگیری شده و موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی می‌شود که تمامی این اقدامات رونق تولید و مهاجرت معکوس را برای ساکنین و روستاییان به همراه داشته است.

سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک استان تهران اقدامات آبخیزداری را زیر بنایی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و بیان داشت: اقدامات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب، فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی موجب افزایش محصولات زراعی، کاهش ریزگردها و بهبود اکوسیستم طبیعی می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.