مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هدف از طرح‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی بالا بردن سرانه مطالعه است

کارشناس فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک شهرری، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد در این هفته تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی طرح «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی» سرانه مطالعه را در دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه افزایش دهیم.

 کارشناس فرهنگی و هنری ناحیه یک شهرری، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های فرهنگی این واحد خبر داد و گفت: بیست‌ و هشتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی، امسال با شعار «دانایی-مانایی» از شنبه تا جمعه 24 لغایت 30 آذر ماه‌ برگزار می‌شود. جشنواره امسال شامل بخش‌های متنوعی است که از جمله آن می‌توان به مسابقه تولید محتوا اشاره کرد. در این بخش هر مدرسه باید یک اثر با موضوع این هفته توسط دانش‌آموزان یا اولیاِ مدرسه تهیه کرده و تا روز چهارشنبه ارسال نماید. این آثار روز جمعه بررسی و در کانال «سراج منیر» معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک ری، برای رای‌گیری از کاربران و انتخاب برترین آنها قرار خواهند گرفت.

رمضانی افزد: برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی امسال، برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی است که تا آخر آذر ماه در سطح مدارس برگزار می‌شود. در این جام هر مدرسه با تشکیل گروه‌هایی دوازده نفره و یا بیشتر، هر یک از اعضا را موظف می‌کند با انتخاب و مطالعه یک کتاب، در پایان خلاصه‌ای از آن را به صورت کتبی یا در قالب یک فیلم کوتاه نود ثانیه‌ای و یا نوشتن نامه‌ای به نویسنده آن به اداره کل شهرستان‌های استان تهران جهت بررسی توسط کارشناسان و انتخاب نفرات برتر ارایه کنند. نفرات منتخب این جام به اداره ارشاد شهرستان ری و سپس ارشاد استان تهران و در نهایت در سطح کشوری معرفی خواهند شد.

او ادامه داد: به مناسبت گرامی‌داشت این هفته، به هر یک از مدارس ناحیه یک ری، یک جلد دایرة‌المعارف «جهان گستر» که از طرف اداره کل شهرستان‌های استان تهران در اختیار ما قرار گرفته، اهدا می‌شود و این کتاب‌ها جهت استفاده همگانی در کتابخانه مدارس قرار خواهد گرفت.

همچنین طی همکاری مشترکی بین آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و اداره ارشاد شهرری، دانش‌آموزان قادر خواهند بود با توجه به رده سنی خود، از کتاب‌های منتخب این اداره با تخفیف 50 درصدی خریداری نمایند. این هماهنگی با فروشگاه‌های مجازی کتاب جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان از تخفیف 10 تا 50 درصدی نیز صورت گرفته است.

دانش‌آموزان برای تهیه کتاب‌ها می‌توانند به کتابفروشی‌های منتخب اداره ارشاد در سطح کشور که نام آنها درسایت BOOKPROMOTION.IR معرفی شده است دسترسی داشته باشند و پس از دریافت کد تخفیف، به اپلیکیشن‌های فیدیبو و طاقچه مراجعه کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه