مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان ری زیر کشت گندم و جو رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در کشت دوم سال جاری به زیر کشت گندم و جو رفت.

جبرییل برادری روز یکشنبه در گفت و گو با  اظهار داشت: از این مقدار زمین زیر کشت  ۱۲ هزار هکتار به گندم و ۸ هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان ری رتبه اول تولید گندم و رتبه دوم تولید جو در استان تهران را دارد، افزود: کشت گندم و جو در این شهرستان به صورت آبی صورت می گیرد.

برداری خاطرنشان کرد: بیشترین میزان کشت گندم در بخش های قلعه نو، کهریزک و حسن آباد صورت می گیرد و بیشترین میزان کشت جو نیز در بخش حسن آباد قلعه نو انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه تولید گندم و جو شهرستان ری امسال نسبت به سال گذشته در حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است، افزود: بارندگی های بهاری، استفاده از ماشین های به روز کشاورزی و روش های نوین کشاورزی موجب افزایش تولید کشاورزان ری در سال جاری شد.

برداری یادآور شد: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته شده است.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.