مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
امام جماعت مسجد شهید بهشتی قرارگاه مبارزه با کرونا درمنطقه 4 تهرانj

لبیک مساجد شهرری به مطالبات رهبر انقلاب؛ از درمان رایگان بیماران تا رسیدگی به سالمندان

حجت‌الاسلام سلحشور با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) رسیدگی به امور مساجد، گفت: هماهنگی با درمانگاه‌‌های مسجدی برای ویزیت رایگان بیماران، توزیع کمک‌های مومنانه و تامین مایحتاج سالخوردگان ازجمله فعالیت‌های این ستاد است.

حجت الاسلام والمسلمین «روح الله سلحشور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مبارزه با ویروس کرونا در موج سوم این بحران تاکید و اظهار کرد: در همین راستا ستاد مبارزه با کرونا در ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) تشکیل و در این ستاد شهرستان ری را به 20 منطقه تقسیم و در هر محله یک مسجد شاخص به عنوان معین محله انتخاب شده است تا با هماهنگی ائمه جماعات آن محله، معتمدین و خیرین به کمک بیماران کرونایی بشتابند و کمکی به کادر درمان انجام داده باشند.

مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: برنامه ریزی شده است که در چند مرحله سبدهای ارزاق و بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع شود و در این زمینه در حال حاضر مساجد شاخص در حال جمع آوری کمک های مردمی هستند، تا این کمک ها را به دست نیازمندان برسانند.

وی ادامه داد: تعداد دیگری از مساجد که در موج اول بحران کرونا در تولید و توزیع ماسک فعال بودند، در حال حاضر و در موج سوم این بیماری در حال عرضه آن با قیمت مناسب به مردم هستند.

حجت الاسلام سلحشور تاکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که به همت فعالان مساجد ناحیه در حال انجام است کمک رسانی به افراد بیمار و سالخوردگانی است که به تنهایی زندگی می کنند، تا مایحتاج ضروری زندگی آنها تامین شود، در همین راستا با مدیران مجتمع های مسکونی در محلات این منطقه هماهنگی های لازم برای شناسایی این افراد انجام شده است.

مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد از تهیه کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این کپسول های اکسیژن در اختیار بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا قرار می گیرد، تا در منزل خودشان را قرنطینه کنند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نباشد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات مورد توجه مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) در موج سوم کرونا بیان کرد: با برخی از درمانگاه ها و یا مطب های پزشکی که در مجاور مساجد هستند، هماهنگ شده تا بیماران نیازمند را به صورت رایگان و یا با تخفیف درمان کنند، تا از این طریق از بخشی از دغدغه های معیشتی و اقتصادی بیماران کاسته شود. در همین راستا چهار درمانگاه ناحیه نیز اعلام آمادگی برای کمک به بیماران نیازمند کرده اند.

حجت الاسلام سلحشور خاطر نشان کرد:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون طی 1120 مرحله، محله و خیابان های شهرری به صورت مستمر به همت گروه های جهادی پاکسازی و ضدعفونی شده و توزیع 120 هزار ماسک رایگان، تولید 287 هزار عدد ماسک، تهیه و توزیع 41 هزار بسته اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی، تولید 1200 گان ویژه کادر درمانی انجام شده است. ضمن اینکه چهار هزار جفت دستکش نیز تولید و به صورت رایگان در میان نیازمندان توزیع شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.