مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سوخت صنایع بزرگ شهرستان ری پایش می‌شود

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره آغاز فصل سرد سال و بروز آلودگی هوا، گفت: سوخت صنایع بزرگ شهرستان ری پایش می‌شود.

زهره عبادتی  اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرد و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی احتمال استفاده از سوخت های فسیلی در صنایع بالا می رود از همین جهت سوخت صنایع بزرگ مقیاس شهرستان ری پایش می شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع نفتی جنوب تهران و کارخانه سیمان تهران جزو واحدهای آلاینده هوا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در نوع سوخت این واحدها توسط بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری پایش می شود.

عبادتی گفت: علاوه بر نوع سوخت واحدهای صنعتی میزان آلایندگی خروجی دودکش ها، فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانجات نیز با دقت بالایی پایش می شوند.

این مسئول یادآور شد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند در وهله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام موقر پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می گیرند.

عبادتی با اشاره به اینکه نوع سوخت واحدهای تولیدی تاثیر بسزایی در میزان آلایندگیشان دارد، افزود: امسال با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری شهرستان ری توافق شده که اداره گاز سوخت مورد نیاز واحدهای بزرگ مقیاس را در روزهای سرد سال تامین نمایند.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس مانند کارخانه سیمان حتی در صورت تامین نشدن گاز نیز نباید از سوخت گازوییل یا مازوت استفاده نمایند چرا که اینگونه سوخت های موجب آلودگی شدید هوا بخصوص در فصول سرد سال که با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است، ادامه داد: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مشکلات زیست محیطی عدیده ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده است.

 

 

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.