مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: حفاری در محوطه تاریخی ری با نظارت میراث فرهنگی انجام ‌شود

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: حفاری‌هایی که در محوطه امامزادگان و آثار باستانی و تاریخی این شهرستان انجام می‌شود از این پس باید با نظارت کارشناس و نماینده میراث فرهنگی باشد.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: با توجه به سابقه و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی ری و وجود آثار باستانی در این منطقه، حفاظت این آثار توسط اداره میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل تاریخی بودن ری، گاهی مواقع در حین گودبرداری های انجام شده آثار تاریخی کشف و همچنین  کاوش هایی نیز بر اساس تخصیص اعتبار از تهران در این منطقه انجام می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از آثار تاریخی ری، درخواست بودجه و اعتباری ویژه برای شهرستان ری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران ارائه شده و در صورت تخصیص این اعتبار اقداماتی موثر برای نگهداری و حفظ تمامی آثار تاریخی انجام خواهد شد.

توکلی اضافه کرد: ایجاد موزه برای نگهداری آثار تاریخی ری یکی از پیشنهاداتی است که تهران ارائه شده و یکی از خانه های تاریخی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد برای این امر در نظر گرفته شده که در صورت موافقت کارهایی در این حوزه انجام می شود.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل و قلعه دیر، وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی و شیخ کلینی که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.