مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سکه‌های کشف شده در ابن بابویه ۱۱۰۰ سال قدمت دارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: قدمت سکه‌های کشف شده در آرامستان ابن بابویه ۱۱۰۰ سال و متعلق به دوران آل بویه است.

غلامرضا نوفرستي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيماي استان تهران؛ اظهارداشت: در پي گزارش هاي واصله مبني بر وجود يک اتاقک نگهباني در آرامستان ابن بابويه شهرري که به محلي براي تجمع تعدادي معتاد شده بود، نيروهاي انتظامي به محل وارد مي شوند و پس از بررسي اتاق تعدادي سکه قديمي کشف مي کنند.
وي افزود: در بازجويي از يکي از متهمان مشخص شد که در جريان حفر يک قبر 260 سکه نقره قديمي کشف شده بود که دو نفر قبرکن آنها را در ميان خود تقسيم کرده بودند.
نوفرستي با بيان اينکه هم اکنون يکي از متهمان با 130 سکه دستگير و متهم ديگر متواري شده است،گفت: تلاش ها براي دستگيري متهم دارد و دستور لازم براي شناسايي و دستگيري متهم صادر شده است.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ري اظهارداشت: پس از تحويل سکه ها به اداره کل ميراث فرهنگي و بررسي کارشناسان ميراث مشخص شد که اين سکه ها از جنس نقره و مربوط به دوران آل بويه است.
نوفرستي افزود: يک روي سکه نشانه هاي اسلامي همچون شهادتين و در روي ديگر آن نقش پادشاهان آن دوره ضرب شده است.
نوفرستي با بيان اينکه کشف اين سکه ها از لحاظ پژوهشي و فرهنگي اتفاق ارزشمندي است، گفت: اين کشف اين فرضيه را تقويت مي کند که در محدوده ري باستان ضرابخانه و محل ضرب سکه وجود داشته است.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ري با تاکيد بر اينکه ما بايد براي حفظ و نگه داري اينگونه آثار باستاني تلاش و نظارت بيشتري کنيم،گفت: به دنبال دستورالعمل ابلاغي جديد هرگونه حفاري در حوزه شهرستان ري يا آرامستان هاي تاريخي بايد با مجوز و نظارت سازمان ميراث فرهنگي انجام گيرد.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.