مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیش از۴۰۰ دانش‌آموز کهریزکی به آموزش مجازی دسترسی ندارند/ بسیاری از املاک آموزش‌وپرورش بلااستفاده است

رئیس آموزش‌وپرورش کهریزک گفت: بیش از ۴۰۰ دانش آموز در بخش کهریزک گوشی هوشمند ندارند و نمی‌توانند از برنامه‌های شاد استفاده کنند که تاکنون مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان توسط خیران برای تهیه گوشی تأمین شده است.

محمدرضا افضلی‌نیا رئیس آموزش‌وپرورش کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری، اظهار کرد: سال تحصیلی امسال بسیار متفاوت بوده و مسؤولیت معلمان نسبت به سنوات گذشته بسیار سخت و سنگین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ شهریورماه با حضور ۶۰ درصد دانش‌آموزان سال تحصیلی را آغاز کردیم، گفت: طبق گروه‌بندی، کلاس‌های ۱۰ نفره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد و در ادامه کلاس‌ها به سمت مجازی پیش رفت.

رئیس آموزش‌وپرورش کهریزک با اشاره به مشکلات کلاس‌های مجازی، تصریح کرد: بیش ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان بخش کهریزک گوشی هوشمند ندارند و نمی‌توانند از برنامه‌های شاد استفاده کنند که در این رابطه یک پویش توسط بخشداری راه افتاد و تاکنون مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان توسط خیران تأمین شده است که باید مبالغ بیشتری جمع شود تا بتوانیم برای این دانش‌آموزان گوشی و تبلت تهیه کنیم.

افضلی‌نیا با بیان اینکه سرانه بهداشتی وزیر آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان واریز نشده است، افزود: وزیر آموزش‌وپرورش قول واریزی سرانه بهداشتی به ازای هر دانش‌آموز ۸ هزار تومان را داده بود که تاکنون پرداخت نشده و مدیران با اندوخته‌های قبلی و یا با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ملزومات بهداشتی را تهیه کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش جمعیت در کهریزک طی دو سال اخیر، یادآور شد: در شهرستان ری به دلیل داشتن مناطق حاشیه‌ای امسال و سال گذشته شاهد مهاجرت خاصی هستیم تا دو سال پیش جمعیت اتباع افزایش داشتند اما طی دوسال گذشته شاهد مهاجرت از تهران به این منطقه هستیم.

رئیس آموزش‌وپرورش کهریزک اضافه کرد: گرانی مسکن در تهران همچنین امکاناتی در کهریزک مانند دسترسی آسان به مترو، احداث مسکن مهر، آپارتمان‌های سربه‌فلک کشیده در محله عمارت و غیره جاذبه‌های مهاجرت به این منطقه را زیاد کرده و از این رو شاهد افزایش دانش‌آموزان هستیم.

افضلی‌نیا اذعان کرد: در تمام شهرستان‌ها تعداد دانش‌آموزان هر سال کمتر می‌شود اما در کهریزک به دلیل افزایش مهاجرت‌ها، تعداد دانش‌آموزان افزایش یافته چنان‌که در سال ۱۳۹۳ تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بوده و امسال ۳۴ هزار دانش‌آموز داریم که باید تعداد نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش این بخش نیز بیشتر شود.

وی عنوان کرد: سن منطقه بالا رفته و هرساله تعدادی از همکاران بازنشسته می‌شوند و کمتر نیروی جایگزین داریم که بر همین اساس در ابتدای سال تحصیلی امسال ۵۰ کلاس بدون معلم در مقطع ابتدایی داشتیم که طی روزهای اخیر توانستیم از نیروهای حق‌التدریس نهضت تأمین کنیم.

رئیس آموزش‌وپرورش کهریزک با بیان اینکه تلاش کردیم فرزندان فرهنگیان را جذب کنیم اما محقق نشد، افزود: به وزیر آموزش‌وپرورش پیشنهاد دادیم که از استان‌های دیگر جذب نباشد و از فرزندان فرهنگیان بازنشسته و بومی جذب کنیم که این اتفاق نیفتاد و تعدادی نیرو از استان‌های لرستان و خوزستان جذب شدند که داشتن لهجه‌های محلی این نیروها و نداشتن مسکن و غیره مشکلاتی به دنبال داشت.

افضلی‌نیا با تأکید بر حفظ نیرو در منطقه، گفت: اکثر همکاران از نقاط مختلف تهران به کهریزک و فشافویه می‌آیند و باتوجه به اینکه سرویس ایاب‌وذهاب معلمان قطع شده است به دلیل سختی رفت‌وآمد، اکثراً به دنبال انتقالی هستند لذا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند با تأمین قطعات زمین در منطقه برای معلمان با آموزش‌وپرورش همکاری کنند و ما در قبال تحویل زمین تعهد ۱۰ ساله برای خدمت در منطقه بگیریم تا نقل‌وانتقال‌ها کاهش یابد.

وی کمبود نیروهای خدماتی را یکی دیگر از چالش‌های آموزش‌وپرورش در بخش کهریزک عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون جذب نیروی خدماتی نداشته‌ایم و ۴۰ درصد از مدارس کهریزک نیروی خدماتی ندارند که چندین بار نیز شاهد سرقت اموال از مدارس بودیم.

رئیس آموزش‌وپرورش کهریزک در رابطه با آزمون ماده ۲۸ بیان کرد: امسال سهمیه جذب کهریزک ۱۴۰ نفر است که نسبت به سال گذشته که ۱۵ نفر سهمیه جذب بوده بسیار خوب است.

افضلی‌نیا در پایان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش فقیر نیست اما فقیر زندگی می‌کند، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش املاک بسیار زیادی دارد که بلااستفاده است و باید ساماندهی شود؛ املاک وقفی رها شده‌ای که می‌توانند تبدیل به احسنت شوند و بسیاری از کمبودها و مشکلات را رفع کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه