مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تقدیر از مربی وزنه برداری معلولین در شهرری

به مناسبت هفته تربیت بدنی، مدیر بهزیستی شهرستان ری از مربی و قهرمانان پارالمپیک وزنه برداری این خطه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمدرضا خدابخشی در جلسه ای صمیمانه با غلامرضا آسترکی مربی تیم وزنه برداری پارالمپیک کشور، نادر مرادی و علی صادق زاده مدال‌آوران طلای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ پارالمپیک بر حفظ کرامت انسانی همه افراد به ویژه معلولین تأکید کرد و اظهار داشت: از آنجایی که هدف توانبخشی بازگشت فرد به جامعه است بایستی فرصت های برابر برای معلولین فراهم شود که تلاش و همت مضاعف را می طلبد و می توان با افزایش سطح کیفی خدمات بستر مناسبی برای توانمند سازی معلولین ایجاد کرد.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه بیان کرد: یکی از روش های توانمند سازی و ارتقای سلامت روان لزوم بهره گیری از باقی مانده توانمندی های جسمی است که با حضور فعال معلولین در عرصه های مسابقات ورزشی و تفریحی این مهم تحقق می یابد.

وی در توضیح روش های بعدی بهره از معلولین گفت:  روش بعدی، فرهنگ سازی است که باید از طریق رسانه های جمعی، روزنامه ها و تریبون ها، دیدگاه های مثبت راجایگزین نمود و روش بعدی شناسایی افراد معلول مستعد است.

خدابخشی در ادامه بیان داشت: مایه فخر و مباهات  است در شهری فعالیت  می کنیم که قهرمان پرور است چه  در حوزه المپیک و چه در پارالمپیک شهری که تقدس هنر و ورزش را همزمان دارد قهرمانانی که الگوی جامعه بزرگ معلولین کشورند و در سطح بین‌المللی  می درخشند و باعث غرور ملی میهن هستند.

خدابخشی در ادامه گفت: بهزیستی با اعتبارات محدودی  که دارد در بخش تجهیزات توانبخشی و یا درمان ممکن است نتواند پاسخگوی تمام نیازهای شما  ورزشکاران حرفه‌ای باشد بلکه مراجع ذی ربط با اعتبارات خاص بایستی ورزشکاران حرفه‌ای را در یابند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان اذعان داشت: ورزشکاران پارالمپیکی ما نباید  دغدغه آب و نان معمولی و شغل معمولی را داشته باشند اما ما به عنوان بهزیستی و به طور اخص بهزیستی شهرستان ری در حد توانمان برای تمام آحاد جامعه هدف و مرتفع کردن نیازهای آنان قدم برمی داریم و برای شما ورزشکاران پاراالمپیکی که انتهای کمال هدف ورزشی هستید حتماً نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

غلامرضا آسترکی نیز در ادامه گفت: بسیار جای تقدیر  و خرسندی است  که عزیزان در حوزه بهزیستی شهرستان ری در هر شرایطی یاد ما هستند و ورزشکاران را همیشه می بینند.
مربی تیم وزنه برداری پاراالمپیک کشور بیان داشت: لیکن به خاطر شرایط ویژه  چنانچه مشکلاتی برای ورزشکاران معلول در جامعه پیش  میاید حوزه توانبخشی  بایستی دست این عزیزان را بیشتر گرفته و در رفع مشکلاتشان کمک کند.

 نادر مرادی قهرمان پارالمپیک وزنه برداری ۲۰۱۸و مدال‌آور طلای جهان نیز تصریح کرد: ما الگوی جامعه معلولین و جوانان معلول هستیم بحث ما شخصی نیست، باید در افراد معلول ایجاد انگیزه  کنیم. وقتی در جامعه به لحاظ معیشتی، کاری و اجتماعی دیده نشویم جامعه جوانان چنین می اندیشند پس از سالها زحمت اینها که قهرمان جهانند همچنان بر پله اول هستند لاجرم  خیلی فرقی بین ما و آنها نیست و این گونه جامعه هدف از الگوی خود دور می شودو انگیزه در آنها می‌میرد. اگر قهرمانان دیده نشوند برای جوانان چیزی ارزشمند نخواهد شد.

گفتنی است، این جلسه صمیمانه پس از تقدیر و تقدیم هدایایی به ورزشکاران پایان یافت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه