مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشکلات پیش روی احداث گلخانه‌ها/ حمایت از توسعه گلخانه‌ها، وعده‌ای سر خرمن!

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری گفت: با وجود تاکید وزارت جهاد بر توسعه گلخانه‌ها و اعطای تسهیلات، اما فعالان این بخش با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

علی تاجیک دبیرنظام صنفی کشاورزی شهرستان ری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با وجود قول وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برای احداث گلخانه و تجهیزات، اما هنوز این وام به دست آن‌ها نرسیده است.

او افزود: وام احداث گلخانه و تجهیزات برای کشت سبزی صیفی متری ۴۵٠ هزار تومان و کشت گل و گیاه متری ۶۵٠ هزار تا یک میلیون تومان است.

تاجیک با بیان اینکه نبود این تسهیلات مانع تولید می‌شود، ادامه داد: صدور مجوز احداث دیوار و ابنیه توسط شهرداری‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود که با هزینه‌های سنگین تجهیزات، امکان راه اندازی واحد به دلیل نبود امنیت وجود ندارد وحتی کشت و تولید تا ۶ ماه به تاخیر می‌افتد.

او با اشاره به اینکه هزینه احداث ۵ هزار متر گلخانه ۳ میلیارد تومان است، گفت: این مشکل باعث شده تا تولیدکنندگان برای نصب تجهیزات احساس امنیت نکنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری اخذ عوارض سازه گلخانه توسط شهرداری‌ها را غیر قانونی دانست و افزود: شهرداری در بعضی مناطق در جنوب شهر تهران برای احداث سازه از تولیدکنندگان عوارض می‌گیرد.

او اظهار کرد: گاز رسانی به واحد‌ها و همچنین اخذ عوارض حفاری توسط شهرداری نیز از دیگر مشکلات توسعه گلخانه ها به شمار می رود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه