مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

واحدهای صنعتی در کنار تولید به محیط زیست نیز باید توجه کنند

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: واحدهای صنعتی در کنار تولید و اشتغالزایی باید به مسائل زیست محیطی هم توجه ویژه داشته باشند تا توسعه پایدار در جنوب استان تهران حاصل شود.

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از واحد ۶ مجتمع صنعتی سیمان تهران، اظهار داشت: سرمایه گذارانی که پیوست های زیست محیطی را رعایت نمایند در شهرستان ری حمایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه با متخلفان زیست محیطی در شهرستان ری به شدت برخورد می شود، افزود: راهبرد اصلی در خصوص مشکلات زیست محیطی پیشگیری و صدور اخطاریه است ولی در صورت تکرار با متخلفان به شدت برخورد می شود.

با اشاره به اینکه ری اولین نقطه برای سرمایه گذاری صنعتی در استان تهران محسوب می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی باید پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی را کاملا رعایت کنند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران نگاه ویژه ای برای حل مشکلات زیست محیطی شهرستان ری دارد، بیان داشت: بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، حمل روزانه هشت هزار تن زباله تهران به مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه در کهریزک، کارگاه های چربی سوزی، آلودگی صنایع نفتی جنوب تهران و جمع آوری دام فروشان غیرمجاز در حال پیگیری است.

توکلی ادامه داد: نصب دستگاه آنلاین پایش خروجی دودکش صنایع بزرگ مقیاس، آغاز مطالعه برای جانمایی محل جدید برای آراد کوه توسط شهرداری تهران از جمله اقداماتی است که بخشی صورت گرفته و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب های ورودی به شهرستان ری در بالادست آلوده می شوند، ابراز کرد: وزارت نیرو باید با اختصاص آب و ایجاد تصفه خانه این مشکلات را ساماندهی نماید.

این مسئول در ادامه به بهره برداری مجدد از واحد ۶ مجتمع صنعتی سیمان تهران اشاره کرد و گفت: کارشناسان داخلی با راه اندازی این بخش نشان دادند که تحریم ها و مشکلات اقتصادی نمی تواند جلوی اراده ملت ایران را بگیرد.

توکلی با اشار به اینکه قطعات مورد استفاده در این بخش باید از خارج وارد می شد، بیان داشت: راه اندازی این واحد نشان از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید دارد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به منابع طبیعی مناسب و نیروهای انسانی متعهد باید نگاهمان در حل مشکلات مختلف اقتصادی فقط به داخل کشور باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این آیین گفت: کارخانه سیمان تهران از واحدهای تولیدی قدیمی کشور است که در سالهای گذشته مشکلاتی از بابت ایجاد آلودگی داشته است.

سعید محمودی افزود: در زمان جانمایی و ارزیابی این مکان برای احداث کارخانه جمعیت انسانی به مانند امروز در اطرافش نبوده و امروز تراکم جمعیت در اطراف این واحد رشد داشته و این موضوع وظیفه مسئولان این کارخانه برای حفظ سلامت مردم این منطقه را سنگین تر می کند.
وی با بیان اینکه حفظ سلامت ساکنان همجوار این واحد بزرگ تولیدی اولویت داشته و وظیفه ماست، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان این واحد تولیدی نهایت دقت را در کنترل آلودگی خطوط بکار گیرند و محیط زیست نیز بطور مستمر بر عملکرد این کارخانه نظارت خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به پایش آنلاین و شبانه روزی خطوط تولید این کارخانه در سال های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت محیط زیستی این کارخانه از حدود یک سال گذشته بهتر شده و با افتتاح سیستم فیلتراسیون خط ۶ این کارخانه، این خط فعال خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه کارخانجات تولید سیمان هم به لحاظ سوختی که مصرف می کنند و هم به لحاظ تولید گرد و غبار در خطوط تولید می توانند دارای بار آلودگی باشند، یادآور شد: عملکرد سیستم فیلتراسیون این کارخانه چنانچه از حدود استانداردها خارج شده و ایجاد آلودگی کند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

واحد ۶ مجتمع صنعتی سیمان تهران در سال ۹۷ دچار حادثه آتش سوزی شده بود که پس از آن بخاطر تحریم ها و وارد نشدن برخی از دستگاه های آن بلااستفاده مانده بود که با تلاش شبانه روزی کارشناسان داخلی و تکیه بر دانش بومی امروز تمامی قطعات و دستگاه های آن طی شش ماه در داخل کشور تولید و امروز به بهره برداری رسید.

راه اندازی مجدد واحد ۶ مجتمع صنعتی سیمان تهران امروز دوشنبه با حضور حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری، سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران و جمعی از مسئولان شهرستان ری به بهره برداری رسید.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.