مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم عزاداری ۲۸ صفر در شهرری مجازی برگزار می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت حرکت هیاتها به سمت حرم عبدالعظیم (ع) و امامزادگان شهرری، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مجازی و بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی کنگرلو  داشت: مردم ولایتمدار و مومن جنوب تهران هر ساله همزمان با ۲۸ صفر با برگزاری آیین های عزاداری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرقد مطهر امام خمینی (ره) که یکپارچه سیاه پوش می شد در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریخته و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان می دادند اما امسال به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران این مراسم به شکل دیگری برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تشدید شدن بیماری کروناوتوصیه ستاد کرونا مبنی عدم برگزاری اجتماعات درتهران وشهرری مراسم رحلت پیامبراکرم (ص) وشهادت امام حسن مجتبی (ع) وشهادت امام رضا(ع) به صورت مجازی برگزارمی شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری خاطر نشان کرد: زیارت پیامبراکرم (ص) ازراه دوردرکتب معتبرادعیه آمده و دراین زمان ومحدویت برگزاری مراسم بهترین راه اعلام ارادت به آن حضرت است.

وی عنوان کرد: مطالعه زندگی وسیره نبوی والگوگرفتن ازپیامبراکرم (ص) بهترین عمل دراین ایام است وبرمافرض است دراین ایام بااستفاده ازکتبی که درفضای مجازی موجودمی باشدباشخصیت بهترین مخلوق خداآشناوبه سخنان آن حضرت عمل کرد.

روز ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و روز ۲۹ صفر روز شهادت امام رضا(ع) است.

حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‌دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حسنی، این شهرستان کربلای ایران و قبله تهران خوانده می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه