مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۳ هزار صندوق رای برای انتخابات ۱۴۰۰ در تهران پیش‌بینی شد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰، چهار انتخابات همزمان در این استان برگزار می‌شود و برای اجرای آن ۲۳ هزار صندوق رای پیش‌بینی شده است.

شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات بناست انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای انتخاب یک نماینده و مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب سه نماینده جدید برگزار شود.

وی یادآور شد: «فاطمه رهبر» منتخب دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه بر اثر کرونا فوت کرد که بناست همان روال قانونی طی شده برای انتخابات اسفند سال ۱۳۹۸، بار دیگر برای انتخاب جایگزین وی طی شود.

حسن‌بیگی همچنین پیش‌بینی کرد برای برگزاری این انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، هفت هزار صندوق فعال شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران اضافه کرد: مسئولیت اصلی برگزاری این انتخابات با ستاد انتخابات استان تهران است که به تبع آن معاون سیاسی استاندار به عنوان رئیس این ستاد انتخاب و معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره از انتخابات بودند، می‌توانستند در صورت داشتن پست مدیریتی تا ۱۳ مهر استعفای خود را ثبت کنند و دیگر در هیچ پست مشابهی در دستگاه مربوطه مشغول به کار نباشند.

حسن‌بیگی ادامه داد: از هشتم فروردین به مدت یک هفته ثبت‌نام برای این انتخابات آغاز می‌شود و متقاضیان حتما باید استعفانامه خود را همراه با دیگر مدارک ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به موفقیت در برگزاری این دوره از انتخابات باید تمام عواملی که در دوره‌های قبل به کمک ستاد انتخابات آمدند، بار دیگر پای کار باشند.

شورای شهر تهران یا شورای شهر تهران، ری، شمیرانات

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در مورد برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: در حوزه انتخابیه تهران، اعضای شورای شهر برای سه شهر تهران، ری و شمیرانات انتخاب می‌شوند و نمی‌توان گفت که این افراد فقط شورای شهر پایتخت را شکل می‌دهند.

حسن‌بیگی تاکید کرد: قوانین موجود در حال حاضر اعلام می‌کند که شورای اسلامی شهر به عنوان یک واحد برای این سه شهرستان در نظر گرفته شود با وجود آنکه اهالی و فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان ری تاکید بر جدایی شورای شهر ری از تهران دارند.

وی اضافه کرد: این افراد اعلام می‌کنند که ری از گذشته برای خود شورای شهر مجزایی داشته است و اکنون نیز این پارلمان محلی باید به صورت جداگانه برای شهرری تشکیل شود.

وی تصریح کرد: تاکنون موضوع جدایی شورای شهر تهران و ری مصوب و ابلاغ نشده است و از همین رو در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای پیش رو، انتخابات یکپارچه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران اضافه کرد: برای انتخابات شورای اسلامی روستاها، مکاتبه‌ای با تمام فرمانداران انجام گرفته تا آنان روستاهایی که دارای شرایط برای برگزاری انتخابات است را معرفی کنند.

وی افزود: این انتخابات فقط می‌تواند در روستاهای دارای بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت برگزار شود و از همین‌رو فرمانداران باید اسامی چنین روستاهایی را معرفی کنند تا ستاد انتخابات برای آنها برنامه‌ریزی کند.

حسن‌بیگی اظهارداشت: تهران در انتخابات اسفند سال ۱۳۹۸ موفق شد رتبه خود را از ۲۷ به چهار ارتقا دهد و از همین رو برای انتخابات سال ۱۴۰۰ هدفگذاری کرده تا رتبه یک را در این زمینه کسب کند.

این مسئول سیاسی بیان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری با وجود آنکه مسئولیت اصلی با وزارت کشور است، ستاد انتخابات متولی اجرای درست آن محسوب می‌شود.

استان تهران ۴۳ شهر و یکهزار و ۳۶ روستا در ۱۶ شهرستان دارد که بناست در سال ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نیز برگزار شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سازمان آمار کشور جمعیت استان تهران به ۱۴ میلیون و پنج هزار و ۵۷۲ تن جمعیت دارد که تعداد افراد بالای ۱۵ سال آن به ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۳۷ تن می‌رسد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه