مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شروع کار مطالعاتی انتقال مرکز دفن زباله آرادکوه، سرآغاز رفع بخشی از مشکلات زیست محیطی شهرستان ری خواهد شد

حسین توکلی گفت :شرایط خاص این شهرستان به دلیل بارگذاری آسیب‌ها و معضلات پایتخت نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که باید با کار کارشناسانه و بنیادین نسبت به رفع آن اقدام شود.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند، با تأکید بر اولویت موضوع محیط زیست در شهرستان ری اظهار داشت:شرایط خاص این شهرستان به دلیل بارگذاری آسیب‌ها و معضلات پایتخت نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که باید با کار کارشناسانه و بنیادین نسبت به رفع آن اقدام شود.
نظارت شبکه بهداشت بر دفن پسماندهای مختلف در شهرستان ری حائز اهمیت است و طی چند ماه اخیر اقداماتی در راستای اخطار برای عادی‌سازی پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی از سوی شبکه بهداشت صورت گرفته است.
پیگیری مشکلات پیرامون بارگذاری آسیب‌ها و معضلات پایتخت در شهرستان ری منجر به فراخوان شهرداری تهران بمنظور انجام کار مطالعاتی انتقال مرکز دفن زباله آرادکوه شد و امید است این اقدامات مطالعاتی و علمی، سرآغاز رفع بخشی از مشکلات زیست محیطی شهرستان ری شود.
در تعیین مکان جدید دفن زباله باید معیار آسیب‌رسانی حداقلی به جمعیت انسانی و دسترسی آسان حمل و نقلی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد که در این راستا نیازمند تعامل و مشارکت همه‌جانبه کارشناسان و صاحبنظران این حوزه هستیم.
با توجه به اهمیت آموزش شهروندی برای جداسازی پسماندها، شهرداری منطقه 20 با الگوگیری از شهر تهران اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار داده اما همچنان جای کار دارد چرا که در حوزه قانونی هیچ مشکلی وجود ندارد و هیچ عذر و مقاومتی در این زمینه پذیرفتنی نیست؛ بلکه تنها نیازمند فرهنگ‌سازی در مرکز شهرستان و شهرهای تابعه هستیم.
با افرادی که در حوزه سرزمینی ری اقدام به پسماندسوزی می کنند با همکاری دستگاه قضاء، بخشداران، شهرداران، ادارات مربوطه و دهیاران برخورد قاطع صورت می گیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه