مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

«شورای توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی شهرستان ری» تشکیل جلسه داد

پیرو مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، نشست هم اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی به منظور تشکیل «شورای توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای این نشست عباس سلیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به تشریح امور قرآنی شهر و اقدامات متمرکز قرآنی در آستان مقدس پرداخت.

وی گفت: مرکز آموزش قرآن کریم آستان، 280 حافظ قرآن کریم را آموزش داده که حدود 150 حافظ قرآن کریم دارای رتبه های کشوری و استانی هستند.

وی تشکیل شورای توسعه فرهنگ و علوم قرآنی با هدف هم افزایی ظرفیت نهادها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با ایجاد کارگروه مشورتی متشکل از نمایندگان دستگاه های مربوطه، زمینه اجرای برنامه ها و سیاست های قرآنی در شهرستان فراهم خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای هم افزایی ظرفیت ها و بکارگیری استعدادها در مسیر ترویج فرهنگ کلام آسمانی تاکید کرد: شهرری مهد قرآن است و فعالیت های گسترده و متنوعی در راستای تعالیم قرآنی انجام می شود و اگر این فعالیت ها ساماندهی شود، برنامه ها اثرگذار تر خواهد بود.

لازم به ذکر است تعیین دبیر جلسات، معرفی نمایندگان ارگان ها برای تشکیل جلسه، تشکیل کارگروه و طرح موضوعات قرآنی شهر در کارگروه و پرداختن به محورهای تعیین شده از مصوبات این جلسه بود

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه