مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

«شورای توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی شهرستان ری» تشکیل جلسه داد

پیرو مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، نشست هم اندیشی مسئولان و فعالان قرآنی به منظور تشکیل «شورای توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای این نشست عباس سلیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به تشریح امور قرآنی شهر و اقدامات متمرکز قرآنی در آستان مقدس پرداخت.

وی گفت: مرکز آموزش قرآن کریم آستان، 280 حافظ قرآن کریم را آموزش داده که حدود 150 حافظ قرآن کریم دارای رتبه های کشوری و استانی هستند.

وی تشکیل شورای توسعه فرهنگ و علوم قرآنی با هدف هم افزایی ظرفیت نهادها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با ایجاد کارگروه مشورتی متشکل از نمایندگان دستگاه های مربوطه، زمینه اجرای برنامه ها و سیاست های قرآنی در شهرستان فراهم خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای هم افزایی ظرفیت ها و بکارگیری استعدادها در مسیر ترویج فرهنگ کلام آسمانی تاکید کرد: شهرری مهد قرآن است و فعالیت های گسترده و متنوعی در راستای تعالیم قرآنی انجام می شود و اگر این فعالیت ها ساماندهی شود، برنامه ها اثرگذار تر خواهد بود.

لازم به ذکر است تعیین دبیر جلسات، معرفی نمایندگان ارگان ها برای تشکیل جلسه، تشکیل کارگروه و طرح موضوعات قرآنی شهر در کارگروه و پرداختن به محورهای تعیین شده از مصوبات این جلسه بود

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.