مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مردم دیار سیدالکریم حسنی (ع) عمق حماسه واقع‌بینانه حسینی را به نمایش گذاشتند

فرماندار ری با صدور پیامی از مردم مومن شهرستان ری قدردانی کرد

فرماندار ویژه شهرستان ری با صدور پیامی نوشت: مردم ولایی دیار سیدالکریم (ع) به ندای مقام معظم رهبری در برپایی هر خانه یک اربعین “لبیک گفتند و با همراهی تصمیم‌های ستاد ملی کرونا عمق حماسه واقع‌بینانه حسینی را به نمایش گذاشتند.

سال های گذشته کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) استان تهران همزمان با اربعین حسینی با عنوان جاماندگان کربلای حسینی از نقاط مختلف تهران به خصوص میدان امام حسین (ع) با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می شدند و ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) نشان می دادند.

سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد.

در پیام حسین توکلی کجانی که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: از عزاداران حسینی به خاطر رعایت محدودیت‌های کرونایی مبنی بر عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین قدردانی می کنیم و از خداوند متعال عزت و کرامت و سربلندی ایران اسلامی را در ظل توجهات حضرت حق تعالی خواستاریم.

در این پیام می خوانیم: امسال شیفتگان اباعبدالحسین(ع) بیش از همیشه ثابت کردند که دلبستگی‌شان با نور امامت و ولایت از ارتباطی قلبی و معنوی برخوردار است.

این پیام می افزاید: مردم مومن و ولایی شهرری در شرایط گستردگی شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با برگزاری مراسم اربعین حسینی به تاسی از امام مظلوم خود بار دیگر نوای ولایتمداری سر داده و به تاسی از مَشی «هل من ناصر ینصرنی» که شهادت با عزّت بهتر از حیات در ذلت است، برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمانی، با نصب پرچم سیاه بر در خانه ها، خانه خود را اربعینی کردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری نوشت: مردم قبله تهران با این حرکت و رفتار ارزشمند ضمن محدویت در برگزاری مراسم عزاداری، برای نخستین بار طی سال های اخیر حسرت حضور در همایش بزرگ “جاماندگان حسینی” در استان تهران را به جان خریدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.