مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-06-27 11:49:03Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

۱۴ طرح عشایری در شهرستان ری اجرا می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: عملیات اجرایی ۱۴ طرح عشایری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به زودی در شهرستان ری آغاز می‌شود.

جبرئیل برادری، اظهار داشت: مرمت و بازسازی سوله و انبار نگهداری کالای عشایری، بازسازی ایل راه‌ها و قنات عشایر، ایجاد سدهای زیرزمینی، احداث حمام ضدکنه، ساخت مخازن ذخیره آب از جمله این طرح های می باشند.

وی با بیان اینکه شهم عشایر شهرستان ری از محل درآمده‌های ارزش افزوده مانند روستاهای فاقد دهیاری است، افزود: ۲۰ میلیارد ریال از اعتبار از محل ارزش افزوده طی سال ۹۵ تاکنون به عشایر شهرستان ری اختصاص یافته است.

برادری یادآور شد: تمامی طرح های عمرانی و خدماتی که به عشایر ارائه می شود با همکاری سازمان امور عشایری و فرمانداری ویژه شهرستان ری انجام می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کوچ پاییزه عشایر شهرستان ری طی چند روز گذشته پایان یافته است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای چهار ایل هداوند، کلهر، طایفه عرب صحنـایی و کلکوهی است که زمان قشلاق خود را در عمدتا در بخش خاوران و فشافویه سپری می کنند.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی شهرستان ری در زمان کوچ عشایر طرح پشتیبانی کوچندگان را اجرا می کند که طی آن خدماتی از جمله تامین آب آشامیدنی بهداشتی، واکسیناسیون دام و بازگشایی ایل راه ها ارائه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به اینکه به غیراز ایام گوچ نیز خدمات شایسته ای به عشایر ارائه می شود، افزود: معرفی به به ادارات مختلف برای تسریع امور عشایر و معرفی به بیمه صندوق اجتماعی روستاییان از دیگر خدماتی است که به عشایر ارائه می شود.

برادری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه عشایر شهرستان ری دارای ۳۵ هزار دام سبک(گوسفند و بز)، یکهزار نفر شتر و تعداد کمی دام سنگین(گاو) هستند، اظهار داشت: عشایر شهرستان ری با جمعیت یکهزار نفری در قالب ۲۰۰ خانوار در تولید گوشت قرمز شهرستان نقش بسزایی دارند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه