مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشت زعفران در شهرستان ری ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از کشت پیاز زعفران برای دومین سال متوالی در ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش حسن‌آباد فشافویه این شهرستان خبرداد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جبرئیل برادری اظهار داشت: سال گذشته در حدود ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش حسن آباد فشافویه، کهریزک و قلعه نو به کشت زعفران اختصاص یافته بود که امسال با افزایش ۵۰ درصدی روبرو است.

وی با بیان اینکه کشت زعفران به دلیل نیاز کم به آب و سازگاری با اقلیم شهرستان ری جزو محصولات پربازده کشاورزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: محصول زعفران به دلیل اینکه در اواخر شهریور تا اوایل مهر ماه کشت می شود نیاز زیادی به آب ندارد.

برادری ادامه داد: گیاه زعفران در فصول گرم سال (اردیبهشت تا شهریور ماه) که تمامی محصولات کشاورزی نیازمند آب هستند نیاز به آب ندارد و همین امر موجب استقبال کشاورزان به کشت این گیاه می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه زعفران یک محصول کاملا صادراتی است، بیان داشت: کشاورزان شهرستان ری می توانند با توسعه کشت این محصول گران قیمت علاوه بر درآمد زایی برای خودشان موجب ارز آوری برای کشور شوند.

برداری در ادامه به محدودیت های کشت زعفران در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: برداشت محصول زعفران که در اواخر آبان ماه آغاز می شود نیازمند تعداد زیادی کارگر ماهر در امر برداشت است که این موضوع یکی از مشکلات کشاورزان می باشد.

وی یادآور شد: پیاز زعفران در هر بار کاشت تا سه سال نیاز به کاشت مجدد ندارد ولی از سومین سال اقتصادی و سودزایی دارد  که این امور جزو محدودیت های کشت زعفران است.

برداری در پایان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان ری با ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین نهاده های تولید به کشاورزان در جهت حمایت از این قشر زحمت کش بر می آید.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.