مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرداری تهران حریم پایتخت را مدیریت نمی‌کند

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در مدیریت حریم پایتخت، خواستار اعمال مدیریت یکپارچه بر این حریم شد.

 حسین توکلی در مراسم بهره برداری از ۷ پروژه راهدرای استان تهران که با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار و جمعی از مسئولان انتظامی و اجرایی استان در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد افزود: درخواست ما این است که نگاه وزارت راه و شهرسازی به ری ویژه باشد، به علاوه مدیریت حریم پایتخت باید یکپارچه باشد و شهرداری تهران مدیر خوبی در این زمینه نیست.
معاون استاندار تهران گفت: در موضوع مسکن مهر تعداد واحد‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان ری با توجه به جمعیت کافی نبود و در مسکن ملی هم سهمیه مناسبی برای ری در نظر گرفته نشده است بنابراین از وزیر راه درخواست داریم در مسکن ملی، شهر ری به عنوان قبله تهران بصورت ویژه دیده شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: شهرستان ری دارای آزادراه‌های بزرگ از آزادگان تا آزادراه تهران- قم است و همچنین کریدور شرقی محور امام رضا در حوزه این شهرستان قرارا دارد.
وی افزود: مجموعه شهرستان ری آزادراه‌ها و بزرگراه‌های مهمی را اجرایی کرده و آزادراه تهران – قم و فرودگاه امام خمینی در حوزه سرزمینی ری قرار دارد.
کاهش تصادفات اولویت اصلی در اجرای پروژه ها

فرماندار ویژه ری با بیان اینکه جدا سازی محور و کاهش تصادفات، اولویت اساسی ما در اجرای این پروژه‌ها بود، ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشترین تلفات و تصادفات در محدوده آزادراه امام رضا ع بوده و امروز در اقدامی جهادی و با مدیریت اصولی در طول ۵ ماه پروژه بهسازی این مسیر به بهره برداری رسید که قطعا در کاهش تصادفات و تلفات انسانی تاثیر گذار است.

توکلی با بیان اینکه ۶ خطه شدن و تعریض مسیر امام رضا مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: اقدام مهم دیگر در سطح شهرستان ری قرار گیری آن در حوزه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بود در حالیکه پیش از این، نیمی از آن در محدوه پلیس غرب استان و نیمی در پلیس شرق استان تهران واقع شده بود.
وی در خصوص ساخت و توسعه راه‌های روستایی استان نیز گفت: راه‌های روستایی استان بویژه در شهرستان ری نیاز به نگاه ویژه دارد، البته با کمک و دستور استاندار تهران، در حریم ۵۰۰ متری راه‌های روستایی با اعتبارات دهیاری‌ها ایمن سازی می‌شود که نیاز است به روستا‌های با جمعیت بالا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.