مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان ری ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به برداشت ذرت علوفه‌ای گفت: ۳۵ دستگاه کمباین و ۳۰۰ دستگاه کامیون در برداشت این محصول مشارکت دارند که برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

جبرئیل برادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ذرت علوفه ای پس از برداشت گندم در ۹ هزار و ۵۷۰ هکتار زمین این شهرستان کشت شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال ۵۱۶ هزار تن ذرت علوفه ای از اراضی کشاورزی این منطقه برداشت شود.

وی با بیان اینکه عملکرد ذرت کاران شهرستان ری امسال در مقایسه با سال های گذشته در هر هکتار ۲ تن افزایش یافته است، افزود: امسال به دلیل آب و هوای مناسب و استفاده کشاورزان از روش های نوین کشاورزی در حدود ۵۴ تن از هر هکتار ذرت علوفه ای برداشت می شود.

برادری ادامه داد: برداشت ذرت علوفه ای همه ساله از اوایل شهریور ماه در این شهرستان آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ری با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول تولید ذرت علوفه ای را در استان تهران دارد، خاطرنشان کرد: این محصول توسط دامداری های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع آوری می شود.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه