مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تشکیل جلسه داد

نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با بررسی تشکیل «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» و تبیین وظایف نهادها و دستگاه ها برای گسترش فرهنگ قرآنی تشکیل شد.

، حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای هم افزایی ظرفیت ها و بکارگیری استعدادها در مسیر ترویج فرهنگ کلام آسمانی تاکید کرد: شهرری مهد قرآن است و فعالیت های گسترده و متنوعی در راستای تعالیم قرآنی انجام می شود و اگر این فعالیت ها ساماندهی شود، برنامه ها اثرگذار تر خواهد بود.

وی افزود: در بیشتر مراکز مذهبی و مساجد شهرستان ری، فعالیت های قرآنی خوبی انجام می شود و زمینه کار نیز فراهم است و با هم افزایی فعالیت سایر ادارات، موسسات و نهاد های مردمی، بازدهی بالاتری حاصل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و تقویت نیروهای پیش رونده در توسعه کشور یادآور شد: استقلال فرهنگی، نظامی و اقتصادی به عنوان سه عامل مهم در اقتدار کشورها محسوب می شود که دشمن، هر سه عامل را نشانه گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری افزود: اکنون دشمن به اعتقادات جوانان حمله ور شده که تاثیر این دشمنی، به مراتب خطرناک تر خواهد بود و باید تلاش های فرهنگی برای رفع شبهات جوانان و تثبیت اقتدار فرهنگی صورت پذیرد.

«حسین توکلی کجانی» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور شد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و روحیه تلاش و ایثارگری که در آن دوران، زبانزد خاص و عام بوده است، اکنون نیز باید سرمشق همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری، خطاب به ملت ایران صادر شده است، گفت: جوانان کشور در این زمینه مطالبات فراوانی دارند که همه مسئولان باید برنامه ریزی های خود را در این راستا تنظیم و تدوین کنند.

«عباس سلیمی» معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در نشست یادشده در خصوص «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» گفت: اهتمام به قرآن آموزی وظیفه همه مسوولان قرآنی است و باید در این خصوص گامهای موثری برداشته شود و با برنامه ریزی های انجام شده برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مورد ترویج فرهنگ قرآنی، بیش از گذشته تلاش کنیم.

به گفته وی، مرکز قرآنی آستان مقدس عبدالظیم حسنی (ع) از سال 1369 کار خود را آغاز و در این مدت بیش از 50 هزار قرآن آموز ثبت نام کرده اند و برنامه های متعدد قرآنی از جمله محافل انس با قرآن در سطح بین المللی و ملی نیز برگزار شده است.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.