مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سهم تهران از برگشت درآمد مالیاتی ۵ درصد است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: تهران به تنهایی ۵۰ درصد مالیات کشور را به خزانه می پردازد اما از برگشت آن به حساب دستگاه های اجرایی تهران خبری نیست و عدد آن کمتر از ۵ درصد است.

سید علی یزدی خواه، با اشاره به مشکلات تهران، گفت: شهر تهران با جمعیت ۸ میلیون ۶۵۰ هزار نفر با یک فرمانداری اداره می شود. دارای ۲۲ منطقه شهرداری، ۱۹ منطقه آموزش و پرورش، ۱۹ اداره برق، ۷ اداره گاز و ۶ اداره آب فا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مسائل درمانی و بهداشتی تهران بین ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و دانشگاه شهید بهشتی تقسیم شده است. قریب به یکصد کلانتری کمبود دارد. منطقه ۱۳ تهران به تنهایی ۳ اداره برق دارد. در منطقه ۸ تهران با ۴۴۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان وجود ندارد و از اینگونه موارد در تهران بسیار است.

وی گفت: تهران به تنهایی 50 درصد مالیات کشور را به خزانه می پردازد اما از برگشت آن به حساب دستگاه های اجرایی تهران خبری نیست و عدد آن کمتر از 5 درصد است.

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه عمرانی استان تهران بیان کرد: تهران در سال 99 در حالی که اولین استان با سرانه هر نفر ۹۷۰ هزار و ۱۷۲ تومان است سرانه طرحهای عمرانی استانی در شهر تهران به ازاء هر نفر ۵۹ هزار و ۲۰۷ تومان است. در واق عآخرین استان در بودجه های ملی هم وضع تقریبا همین گونه است.

یزدی خواه در ادامه با اشاره به سایر مشکلات استان تهران اظهار داشت: نظر شما را به غیزانیه تهران در مرتضی گرد جلب می کنم، که با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر هنوز با تانکر، آب شرب توزیع می شود. دره فرحزاد و آسیب های آن، محله های کم برخوردار مانند زمزم و وصفنارد خیابان گاز در نعمت آباد، دولت خان ، کوره های محمود آباد میدان غار و شهید هرندی و این گونه محلات در تهران بسیار است.

این نماینده به ارائه راه حل برای مشکلات تهران پرداخت و گفت: باید هر منطقه تهران دارای یک بخشداری شده و فرمانداری تهران به فرمانداری کل تبدیل شود. این مدل قبلا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه لازم میداند به ۲ مشکل از مشکلات متعدد جنوبی ترین نقطه شهر تهران یعنی شهرستان ری، قبله تهران اشاره ای داشته باشد، اظهار داشت: بیش از ۲۵ سال است بافت فرسوده ضلع شرقی و جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ساماندهی نشده است. مرکز دفن زباله در آرادکوه که روزانه ۸ هزار تن و در سال قریب به ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تن زباله را در خود نگهداری می کند.

وی تاکید کرد: در دهه های گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون تن زباله که کل منطقه جنوبی تهران را آلوده کرده و انتشار بوهای نامطبوع عمدتا از این مکان متصاعد می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: تقاضا دارم دولت با مردم صبور، آنگونه که شایسته این عزیزان است رفتارکرده و باقیمانده عمر خود را صرف جبران مافات کند./

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه