مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳۰ درصد آب تصفیه خانه جنوب تهران حق آبه کشاورزان ری است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون کل آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین اختصاص دارد، گفت: ۳۰ درصد آب این تصفیه خانه حق آبه کشاورزان شهرستان ری است.

علی یزدی خواه روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از اراضی کشاورزی شهرستان ری در بخش کهریزک به دلیل نبود آب خشک شده در حالی بخشی از آب تصفیه خانه جنوب تهران باید به این اراضی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه وجود مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه و نبود آب کشاورزی باعث شده بخش از اراضی کشاورزی بخش کهریزک تبدیل به محل دپو پسماند شود، عنوان کرد: وزارت نیرو باید نسبت به اختصاص آب از تصفیه خانه جنوب و رودخانه کن به اراضی کشاورزی شهرستان ری اقدامات لازم را انجام دهد.

یزدی خواه یادآور شد: حمل روزانه هشت هزار تن زباله خانگی، صنعتی و بیمارستانی به مجتمع پردازش آراد کوه طی سالیان متمادی باعث شده امروز منابع زیرزمینی، هوا و خاک منطقه آلوده شود و کیفیت محصولات کشاورزی کهریزک و حسن آباد فشافویه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه در حدود ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تن انواع زباله در آراد کوه کهریزک توسط شهرداری تهران دفن می شود، ابراز کرد: هم اکنون بالای ۱۰۰ میلیون تن انواع زباله در مجتمع پردازش و دفن زباله آراد کوه دفن است که مشکلات فراوانی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

یزدی خواه ایجاد بوی نامطبوع در محور تهران ـ قم، آلودگی آب، خاک و هوا را بخشی از مشکلات آراد کوه در کهریزک عنوان کرد و یادآور شد: شهرداری تهران باید نسبت به انتقال این مجموعه و سازمان بهشت زهرا(س) به نقاط دیگر برنامه ویژه داشته باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: وجود آراد کوه علاوه بر مشکلات زیست محیطی باعث حضور اتباع بیگانه و معتادان متجاهر در شهرستان ری شده است که باید تمامی این موارد از سوی دستگاه های متولی ساماندهی شوند.

یزدی خواه با بیان اینکه هم اکنون بهشت زهرا(س) در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله نمی تواند جوابگوی تعداد کشته شدگان باشد، تاکید کرد: شهرداری تهران باید برنامه مدونی برای ایجاد آرامستان در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ری پتانسیل خوبی در حوزه توسعه صنعتی دارد، گفت: حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان باید به گونه ای باشد که این افراد رغبت لازم را برای سرمایه گذاری در جنوب تهران داشته باشند.

جلسه شورای اداری شهرستان ری با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک امروز(شنبه) با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، علی یزدی خواه، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، احمد نادری، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، مجتبی توانگر، سید نظام‌الدین موسوی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و جمعی از مسئولان استانی و نظامی و شهرستانی در بخشداری کهریزک برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه شورای اداری از مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد کهریزک، مجتمع دامپروری صابری، مجتمع پردازش و دفن زباله آراد کوه و حوزه قضایی بخش کهریزک بازدید به عمل آوردند.

گفتنی است از آغاز مجلس یازدهم طی سه ماه گذشته این سومین بار است که نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از بخش های مختلف شهرستان ری بازدید به عمل می آورند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و مسئولان اجرایی قرار این شهرستان قرار می گیرند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد فشافویه در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.