مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گردشگری تاریخی و مذهبی شهرری مورد توجه قرار گیرد

فرماندار شهرستان ری گفت: شهرستان ری دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 حسین توکلی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان ری که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک در سالن جلسات این بخشداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان ری با تنوع موضوعی بسیار در حوزه‌های کشاورزی و صنعت جزو برترین‌های استان تهران است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان ری بیان کرد: در حوزه فرهنگ و مذهب نیز این شهرستان به واسطه سابقه تاریخی و مذهبی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و به تعبیری شهرستان ری معجونی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تاریخ استان است؛ همچنان که از ۱۸ دی ۵۷ ایام‌ پایه‌گذاری انقلاب اسلامی تا روزهای تثبیت انقلاب، مردم شهرستان ری همواره پیشتاز بوده‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به سرریز شدن مشکلات پایتخت در ری افزود: اتفاقات شهرستان ری از ابتدای انقلاب تاکنون بسیار خوب بوده و طی سال‌های اخیر نیز اقدامات خوبی در ری پی ریزی شد و اینک وظیفه انقلابی ما این است که خدمت‌رسانی به مردم را در اولویت قرار دهیم.

توکلی ادامه داد: وحدت و همدلی مردم و مسؤولان ری به ویژه در حوزه بخش کهریزک سبب شده مشکلات و معضلات در فضای همدلی رفع شود.

وی در ادامه گفت: در فصل تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا خوشبختانه شاهد افتتاح ۱۰۲ پروژه در حوزه بهداشت و درمان، راه سازی و پروژه‌های آموزشی در سطح شهرستان بودیم و همچنین حضور فعال سرمایه‌گذاران با وجود کمبودهای بسیار، نویدبخش دوران توسعه‌ای شهرستان ری است.

معاون استاندار تهران با اشاره به افزایش اشتعالزایی در شهرستان ری بیان کرد: طبق آمارهای ثبت شده در سامانه رصد، شهرستان ری در مجموع استان تهران به جهت ایجاد اشتغالزایی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

توکلی با بیان اینکه مبنای حرکت در ری سند توسعه شهرستان است، گفت: گردشگری تاریخی و مذهبی باید در شهرری مورد توجه قرار گیرد، همچنان که در چند هفته اخیر بازدیدی از اولین هتل شهرستان ری که با مدیریت تولیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حال احداث است، داشتیم که به زودی افتتاح می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر تغییر الگوی کشت تصریح کرد: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و در حوزه محیط زیست و ارتقا سرانه‌های آموزشی نیز در کنار اقدامات دولت و خیرین، فضای تعاملی خوبی بین دهیاران و شهرداری‌ها به جهت تأمین فضای آموزشی ایجاد شده و اتفاقات خوبی را شاهد بودیم که نشان از همدلی در این زمینه دارد.

فرماندار ویژه ری در رابطه با ارتقا سرانه بهداشت و درمان گفت: در حوزه سلامت، مراکز جامع سلامت شهری و پایگاه‌های بهداشت و درمان در دولت با کمک خیران تخریب و نوسازی شد و همچنان این فرایند ادامه دارد.

توکلی تاکید کرد: توقع ما از مدیران این است که تصمیم‌گیری در حوزه آرادکوه و آرامستان را به کارشناسان بسپارند تا با همراهی مدیران و نمایندگان بتوان اتفاقات خوبی را در شهرستان ری به ویژه بخش کهریزک رقم زده و آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.