مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دیدار فرماندار ری با اهالی سینما

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری به مناسبت روز ملی سینما، 20 شهریور با جمعی از اهالی سینما دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری،«حسین توکلی کجانی» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این دیدار با اشاره به اهمیت حوزه سینما در تعالی یا گمراهی جوامع یادآور شد: کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و تقویت سبک زندگی اسلامی و ایرانی را به راحتی می توان در بستر هنر به ویژه حوزه سینما مدیریت کرد و این هنر در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حضور حماسی مردم در صحنه های مختلف، تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: پویایی و نشاط جامعه رابطه مستقیمی با هنر دارد و اگر هنر از بدنه اجتماع  گرفته شود، جامعه دچار رخوت و سستی می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر عدم موازی کاری در حوزه فرهنگ یادآور شد: هدف گذاری در حوزه فرهنگ و هنر برای نیل به اهداف والا، اهمیت ویژه ای دارد و با هم افزایی و مدیریت واحد باید این حوزه مهم را مدیریت کرد.

«حسین توکلی کجانی» معرفی ظرفیت های شهرستان ری از جمله وجود حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، تاریخ و میراث فرهنگی، شخصت های برجسته دینی، فرهنگی، هنری و سیاسی برخاسته از ری را از جمله مواردی برشمرد که نیازمند تولیدات هنری به ویژه فیلم های «سینمایی» و «مستند» هستند تا به نسل جوان و نسل های آینده، بهتر معرفی شوند.

در ادامه «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به وجود ظرفیت های نمایشی و سینمایی در ری اظهار داشت: بسیاری از بزرگان هنر کشور، کار خود را ری آغاز کردند و الان شاهد آثار ارزشمند آنان در سطح ملی و بین المللی هستیم.

وی افزود: دفتر انجمن سینمای جوانان ایران مستقر در شهرری، از سال های گذشته، فعالیت های خوبی داشته و هنرمندان زیادی را نیز پرورش داده ولی اکنون به دلیل پاره ای مشکلات و عدم حمایت های لازم، تعطیل شده است که هنرمندان این عرصه انتظار بازگشایی این دفتر را دارند.

در ابتدای این دیدار، حمیدرضا صفار مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و جمعی از کارگردانان، نویسندگان، تهیه کنندگان و بازیگران سینما و تئاتر به بیان مشکلات و ظرفیت های موجود سینمایی در شهرستان ری پرداختند و از فرماندار ویژه ری خواستند که هماهنگی های بین دستگاه ها برای رفع موانع صورت پذیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه