مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرانه فضای آموزش کهریزک با رشد جمعیت منطقه تناسب ندارد

رییس آموزش و پرورش کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: یکی از مشکلات به ویژه در مناطق حاشیه‌ای همچون کهریزک که به واسطه امکانات موجود در سال‌های اخیر با رشد فزاینده جمعیتی روبرو شده، متاسفانه کمبود سرانه فضای آموزشی است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بخش کهریزک، محمدرضا افضلی نیا در جلسه بررسی مشکلات مدارس این بخش با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در منطقه افزود: شایسته است مدیران شهری در واگذاری اراضی با کاربری آموزشی مساعدت کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز در بخش کهریزک مستلزم همراهی و تعامل سازنده مجموعه شهری به ویژه شهرداری است که بتوان با بهره‌مندی از حضور خیرین گامی مؤثر در راستای جبران کمبود فضای آموزشی منطقه برداشت.

این مسئول اظهار داشت: انتظار از شهرداری و شورای شهر این است که با تعامل و مشارکت یکدیگر اراضی با کاربری آموزشی را واگذار و مشکلات را برطرف کنند.

افضلی‌نیا با اشاره به موضوع زمین در منطقه چهارباغ تصریح کرد: با وجودی که زمین موردنظر برای احداث مدرسه از قابلیت مناسبی برای احداث ساختمان برخوردار نبود اما تلاش شد تا جانمایی مناسبی برای آن صورت گیرد که در حال حاضر با مشارکت خیرین تا حدودی اعتبار آن تامین شده اما بهره برداری از این پروژه نیازمند مساعدت سازمان نوسازی مدارس است.

وی یادآور شد: مدرسه مسکن مهر نیز تا سه ماه آینده با تخصیص اعتبار لازم از سوی نوسازی مدارس به مرحله اجرا می‌رسد.

بخشدار کهریزک نیز در این جلسه گفت: موضوع احداث مدرسه در منطقه چهارباغ ظرف یک ماه آینده طی توافق آموزش و پرورش و شهرداری کهریزک باید تعیین تکلیف شود.

امین بابایی با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های آموزشی اظهار داشت: قطعاً ارتقا سرانه آموزش و پرورش بخش کهریزک نگاه توسعه‌محور همه دستگاه‌ها را می‌طلبد که خوشبختانه هم در سطح استان و شهرستان و هم در سطح بخش این نگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در بخش کهریزک نتایج مثبتی را در سطح منطقه به دنبال دارد و از آن می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری مؤثر یاد کرد که نیاز است در این زمینه زیرساخت‌ها در مدت زمان کمتری تامین و تقویت شود.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به موضوع احداث مدرسه در منطقه چهارباغ افزود: در این راستا مقرر شده با احراز تبصره بند یک، مستندات تفاهم‌نامه از طرف آموزش و پرورش به شهرداری ارائه و بر مبنای تبصره ۲ موضوع پرداخت تعهد از شهرداری پس از تأییدیه صورت وضعیت پیمانکار یا خرید مصالح موردنیاز ظرف مدت یک ماه مشخص شود.

بابایی ادامه داد: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی‌توان به توسعه پایدار که متضمن ابعاد مختلف رفاه، آسایش و سعادت است دست یافت، بنابراین آموزش و پرورش نقطه آغازین حرکت توسعه علمی در کشور است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در بخش کهریزک وجود دارد و باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش، از این ظرفیت‌ها استفاده کرد که یکی از آنها حضور خیرین نیکوکار است تا بتوان از بار مشکلات ناشی از کمبود فضای آموزشی کاست.

به گفته افضلی نیا در سال ۹۳ شمار دانش آموزان کهریزک ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که در حال حاضر این تعداد دانش آموز به ۳۲ هزار نفر در ۱۲۴ مدرسه رسیده است.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر ایرانی و اتباع از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.